Adiyaman University Repository

Organik kimya laboratuvarında kullanılan ayırma ve saflaştırma tekniklerinin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Önen, Ayşem Seda
dc.contributor.author (Koçak), Canan Altundağ
dc.contributor.author Ulusoy, Fatma Merve
dc.date.accessioned 2020-07-03T06:34:52Z
dc.date.available 2020-07-03T06:34:52Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2147-1630
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/352
dc.description.abstract Araştırma, organik kimya laboratuvar uygulamalarının ilk basamağı olan ayırma ve saflaştırma tekniklerinin öğretilmesinde kullanılan çalışma yapraklarıyla zenginleştirilmiş uygulamaların etkisini belirlemeye yöneliktir. Çalışmada, öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı’nda okuyan ve Organik Kimya Laboratuvar dersi alan 30 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma kapsamında, ayırma ve saflaştırma yöntemleriyle ilgili deneyleri içeren çalışma yaprakları hazırlanmış ve deney grubundaki öğrencilere uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise aynı deneyler geleneksel olarak hazırlanan deney föyleriyle gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, organik kimya laboratuvar uygulamalarında kullanılan ayırma ve saflaştırma teknikleriyle ilgili olarak bir başarı testi hazırlanmış, deney ve kontrol grubundaki öğrencilere ön-son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada, deney grubundaki öğrencilerin, laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler de yapılmıştır. Başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda çalışma yaprakları kullanılarak yaptırılan deneylerin deney grubundaki öğrencilerin başarılarını arttırdığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the student opinions about using worksheets in the organic chemistry labs on the subject of separation and purification techniques. The sampling consisted of 30 students attending the Organic Chemistry and Laboratory Course at Hacettepe University, Faculty of Education, Chemistry Education Department. The study made use of the “pretest-posttest control group design”. “Separation and Purification in Organic Chemistry Practices” as one of the organic chemistry course topics was taught to the experimental group within the worksheets where separation and purification methods were used in experiments, while the control group was taught within the traditional teaching approach. An achievement test was prepared on “Separation and Purification in Organic Chemistry Practices” and administered to the participants as pre and posttests. Semi-structured interviews were also made with students in experimental group. The study concluded that organic chemistry lab practices based on “Separation and Purification in Organic Chemistry Practices” improved students’ achievement levels more than the traditional method. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Organik kimya laboratuvar uygulamaları tr
dc.subject Ayırma ve saflaştırma teknikleri tr
dc.subject Kimya öğretmeni yetiştirilmesi tr
dc.subject Organic chemistry practices tr
dc.subject Purification and separation techniques tr
dc.subject Chemistry teacher training tr
dc.title Organik kimya laboratuvarında kullanılan ayırma ve saflaştırma tekniklerinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Student opinions on the separation and purification pactices in the organic chemistry laboratory tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi tr
dc.identifier.endpage 79 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 56 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account