Bu çalışma bilimsel olarak Hz. Peygamber’in sünnetini, iletişim ve medya araştırmalarına bağlı
olarak tanımayı amaçlamaktadır. Peygamber Efendimizin sünnetinde kendisinden istifade edilebilecek ve
İslam ümmetinin hizmetine sunulabilecek hayatın değişik alanlarıyla ilgili pek çok bilimsel bilgi
bulunmaktadır. Araştırmacı bu çalışmasında tarihsel yöntemini kullanmıştır. Araştırma sonucunda
Peygamber Efendimizin insanları Allah’a davet etmede halkla iletişim araç ve ilişkileri kullandığı
görülmektedir. Ayrıca halkla ilişkiler, kendine özgü unsurları bulunan bir iletişim ameliyesidir. Bundan
dolayıdır ki biz bu ilişkilerin esaslarını bilmek durumundayız. Peygamber Efendimizin sünneti, halkla
ilişkilerin temellerini ve kavramlarını belirlemede günümüz araştırmacılarını geride bıraktığı gibi hadis
metinleri de en az modern halkla ilişkiler kaynakları kadar öneme sahiptir.
This study aims at identifying the Prophet's year, which is related scientifically to communication
and media research. The Prophetic Sunnah has a lot of scientific knowledge in the various fields of life,
which can be utilized and harnessed to serve the Islamic Ummah everywhere. That the Prophet used
public relations as a means of communication with the public and to communicate the call of God
Almighty, and that public relations is a media communication process with its elements, so we need to
identify the origins of these relations, and that the Prophet's Sunnah preceded the researchers at present
Principles and concepts of public relations, and that the prophetic text is an important source as important
as modern sources of public relations.