Adiyaman University Repository

Kişinin terbiyesi ve toplumun inşasında güzel diyalog Said Nursi’nin diyalog nazariyesi

Show simple item record

dc.contributor.author Khalid BAKRO
dc.date.accessioned 2022-07-04T06:19:50Z
dc.date.available 2022-07-04T06:19:50Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2587-1757
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3328
dc.description.abstract İnanmak diyalogla olur ve diyalog mualimimiz Yüce Allah’ın emrinin bir örneğidir. Modern asırda mücadelenin piri, en büyük terbiye edici İmam Said Nursi diyaloğu seçmiştir. Üslup ve yolu itibariyle Risale-i Nur’da yazdıkları, yapıcı hedef barındıran diyalogları, üstün medeniyetin donattığı derecelerin yüksek manaları, insanoğlu arasında hayatı destekleyici, açık ve net etkileri olan estetik değeri ile temeyyüz eder. O; yokuşlarında (zirvelerinde) nefsi, eğitimsel, dini, içtimai ve tahsili yönden engin faydalar barındırır. Diyaloğu kuran tarafların kapsamlı gelişmesine, insanların çoğunun aradığı medeni ve dini bir yolu çizmesine, eşit bir söz etrafında toplanılması için medeniyete vesile olunmasına, başarısızlığa sebep olan ayrılık ve çekişmelerden uzaklaşılmasına yardımcı olur. İkinci olarak yaratıcının emirlerinin bir örneğidir. Allah “Birbirinizle çekişmeyiniz, sonra korkuya kapılıp dağılırsınız da sosyal gücünüz gider.” buyurmuştur. Bediuzzaman Nursi ruhlarımızdaki nefislerimize diyaloğunu üflemiş ve bizi etkilemiştir. Onun kalbimizdeki kanı kalbimizi harekete geçirmiştir. Kalbimizde yeni renkli, parlak manalar resmetmiş, onda aydınlık sınırlar çizmiştir. Araştırmamız süresince Risale-i Nur’da takip edilen diyolog üslubunu, İmam Nur’un takip ettiği yolu, delillerini, silahlarını (karşı taraf için argümanlarını), delilleri ve alametlerinin neler taşıdığını, kemal noktada cedel (tartışma) ve diyaloğu yaklaştırdığını açıklamaya çalışacağız. O muhakkık hukemalar haddine (sınırına) ulaşmıştır.Bu araştırmada Said Nursi’nin diyalog nazariyesini özetledik. Diyalog kişiliği şekillendirme ve başkaları ile yaşayabilme ve Allah’a çağırma yöntemidir. Bu nazariye bir dizi ilke üzerine kurulmuştur. Bu nazariyenin hedefleri herkesin yaptığı üç davranışı tahkik etmek için uygulanmaktadır. Ancak bu dengeli olarak bazen münferid olarak bazen farklı bir şekilde uygulanabilir. Bu nazariyedeki diyalog üslubu ile yaratıcı fikirler ile karşılaşmaktadır. Bunun için iki asli başvuru kaynağı vardır. Bunlar Kurân-ı Azimüşşan ve sünnettir. Bu nazariyenin uygulanması için belirli usul ve kurallar vardır. Bu nazariyede Allah’a davet etme yolu vardır. Günümüz fikir dünyasında bu nazariye hedeflenen en önemli düşüncedir tr
dc.description.abstract For the sake of faith and obedience to the Creator who taught us the discussion. discussion's teacher, and argument's prince in the modern era, the great teacher: Imam al-Nursi, chose persuasion discussion as A Method of education and teaching and life style. The most important characteristic of what he wrote in Rasael Al- Nour is positive purpose discussion, that have civilization and upscale meanings, and aesthetic value, which left clear and obvious effects, in the consolidation life among human. It carries great benefits: psychological, educational, religious, social, collectivism. and pursues a comprehensive growth, embraces a religious, civilized approach that many people seek, a civilized way for the meeting on one word, and avoiding conflicts. In this research I was able to summarize the ideas of Nursi in the discussion, through a theory that was formulated as follows: discussion is: "a method of self-formation, a method of coexistence with others, and a way of invite to God". This theory is based on a set of principles, and with has goals, which it seeks to achieve in three directions, which he was followed by all of them, in parallel, sometimes and separately,The theory has a unique method of discussion and intellectual meeting, and has two references: the Quran and the Sunnah.In order to apply this theory, there are ethics, principles and rules, for all of the above, it was the integrated theory for discussion, and a comprehensive educational discussion methodology, and a method for invite to God. This theory can be considered one of the most important aimed intellectual theories, educationally and faith, in contemporary world thought tr
dc.language.iso other tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Said Nursinin diyalog nazariyesi tr
dc.subject Diyalog okulu tr
dc.subject Diyalog kişiliği şekillendirme yöntemidir tr
dc.subject Diyalog başkası ile yaşayabilme yoludur tr
dc.subject Diyalog Allah’a çağırma yoludur tr
dc.subject The Discussion Theory for NURSI tr
dc.subject NURSI is School of Intellectual discussion tr
dc.title Kişinin terbiyesi ve toplumun inşasında güzel diyalog Said Nursi’nin diyalog nazariyesi tr
dc.title.alternative Gentle discussion is an education method for building of individual and society “the discussion theory for bediuzzaman said nursi tr
dc.type Article tr
dc.identifier.endpage 226 tr
dc.identifier.startpage 205 tr
dc.identifier.volume 2019 (1) tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account