dc.contributor.author |
Maçin, Hasan |
|
dc.contributor.author |
Çevik, Muhammed |
|
dc.contributor.author |
Ayşenur, Akay |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-23T06:20:14Z |
|
dc.date.available |
2022-06-23T06:20:14Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
2587-1757 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3253 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma Adıyaman Üniversitesi öğrencilerinin manevi danışmanlık ve dinî destek ihtiyacının
belirlenmesini ve ihtiyaç alanlarında çalışmalar yapılmasını amaçlayan pratik sonuçlara odaklanmıştır.
Çalışma, bir saha araştırması olup, araştırmanın evreni Adıyaman Üniversitesi merkez kampüsünde yer
alan lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu kapsamda sistematik örnekleme yöntemi ile belirlenen 360
öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %53.1’i kadın, %46.9’u erkek ve yaş
ortalaması 21.76’dır. Öğrencilerin büyük kısmı KYK yurtlarında ve ailesinin yanında kalmaktadır.
Yarısından fazlası hayatlarının herhangi bir döneminde anlam ve amaç kaybı yaşadığını ve bu dönemlerde
manevi destek ihtiyacının arttığını belirtmiştir. En fazla anlam ve amaç kaybı yaşanan durum bir yakınını
kaybetme durumudur. Dinî bilgi kaynağı olarak aile ve okul çevresi öne çıkmaktadır. Üniversite
öğrencilerinin genel itibariyle dinî bilgi ve destek ihtiyacı olduğu görülmüştür. Bu ihtiyaçların
karşılanmasında “sürekli, sabit bir dinî danışmanlık bürosu” en çok tercih edilen seçenek olmuştur. Çeşitli
sorunlar yaşayan genç kesiminin sorunlarının kısmen de olsa tespit edilmesi ve katkı sunulması önem arz
etmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
This study focused on practical results aiming to determine the need for spiritual counseling and religious
support of the students of Adıyaman University and to conduct studies in the areas of need. This study is a
field research and the universe of the research consists of undergraduate students located in the central
campus of Adıyaman University. In this context, a survey was conducted with 360 students determined by
systematic sampling method. 53.1% of the students participating in the study are women, 46.9% are men
and the average age is 21.76. Most of the students stay in KYK dormitories and with their families. More
than half stated that they experienced a loss of meaning and purpose in any period of their lives and needs
for spiritual support increased during these periods. The situation with the most loss of meaning and purpose
is the situation of losing a relative. Family and school environment stand out as a source of religious
information. University students were found to need religious information and support in general. “A
permanent, constant religious counseling office” is the most preferred option for the needs. It is important
to identify and contribute to the problems of the young people who has various problems. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Manevi Danışmanlık |
tr |
dc.subject |
Dinî Destek |
tr |
dc.subject |
Gençlik Sorunları |
tr |
dc.subject |
Üniversite Öğrencileri |
tr |
dc.subject |
Spiritual Counseling |
tr |
dc.subject |
Religious Support |
tr |
dc.subject |
Youth Problems |
tr |
dc.subject |
University Students |
tr |
dc.title |
Üniversite öğrencilerinin manevi danışmanlık ve dinî destek ihtiyacı: Adıyaman Üniversitesi örneği |
tr |
dc.title.alternative |
The needs of unıversity students 'spiritual counseling and religious support: Adıyaman University example |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0712-1035 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0173-747X |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
54 |
tr |
dc.identifier.issue |
7 |
tr |
dc.identifier.startpage |
38 |
tr |
dc.identifier.volume |
2020 (1) |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi |
tr |