Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul öğrencileri için İngilizce dil becerileri kullanım öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ocak, Gürbüz
dc.contributor.author Küçükçınar, Ali
dc.contributor.author Karakuyu, Akın
dc.date.accessioned 2022-06-16T06:27:37Z
dc.date.available 2022-06-16T06:27:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3207
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin İngilizce dil becerisi öz yeterliklerini ölçmeye yönelik ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada literatür taraması odak grup görüşmesi ve alan uzmanı görüşleri ile madde havuzu oluşturulmuştur. Araştırmanın örneklemini kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği ile belirlenen gönüllü 307 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi karma yöntem, deseni ise keşfedici ardışık desen olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde, nitel veriler için içerik analizi, nicel veriler için ise açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonucunda 20 madde ve dört alt boyuttan oluşan ölçme aracı elde edilmiştir. Geliştirilen ölçeğin Cronbach alfa katsayısı 0.898 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda X 2/ sd değeri 2.38 RMSEA değeri 0,067 olarak hesaplanmıştır tr
dc.description.abstract The aim of this study is to develop a measurement tool to measure secondary school students' English language skills self-efficacy. In the research, firstly a literature review an item pool was created with the data obtained from the teachers through focus group interview. The sample of the study consists of 307 volunteer secondary school students determined by the easily accessible sampling technique. The method of the research was determined as mixed method and design as exploratory sequential design. In the analysis of the data, content analysis for qualitative data and exploratory and confirmatory factor analysis techniques were used for quantitative data. As a result of (EFA), a measurement tool consisting of 20 items and four sub-dimensions was obtained. Cronbach's alpha coefficient of the scale was calculated .898. As a result of CFA, x2/ df value of the measurement tool was calculated as 2.38 and RMSEA value was .067 tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İngilizce dil becerileri tr
dc.subject Öz yeterlik tr
dc.subject Ortaokul tr
dc.subject English language skills tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.subject Secondary school tr
dc.title Ortaokul öğrencileri için İngilizce dil becerileri kullanım öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması tr
dc.title.alternative Developing English language skills self efficacy scale for secondary school students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-8568-0364 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3202-6881 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-7370-5464 tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Karahallı Karbasan İlkokulu tr
dc.contributor.department Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Antakya MYO tr
dc.identifier.endpage 36 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster