Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Yükseköğretimde neoliberal değişim: mikrokurumsalcılık teorik perspektifinin örgütsel analize yansımaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozoğlu, Oğuzhan
dc.contributor.author Göktürk, Şöheyda
dc.date.accessioned 2022-06-16T06:27:32Z
dc.date.available 2022-06-16T06:27:32Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3206
dc.description.abstract Yükseköğretim, neoliberalizm ekseninde bir yeniden yapılanma sürecinden geçmekte; bu süreçte daha önceden kendisine yabancı olan değerler ile yeni bir forma bürünmektedir. Bir yandan genişleme, özelleşme, ticarileşme ve uluslararasılaşma gibi küresel eğilimler, diğer taraftan üniversite sıralamaları ve kalite güvencesi sistemleri gibi yeni kalite göstergeleri yükseköğretim kurumsal çevresinin bir parçası haline gelmektedir. Makro düzeyde yükseköğretim kurumsal çevresindeki gelişmeleri Türkiye özelinde değerlendiren bu teorik çalışma, alanyazında ‘Mikrokurumsalcılık’ olarak ifade edilen teorik perspektifi incelemektedir. Makro düzeyde kurumsal çevrenin örgütler üzerindeki eşbiçimci etkilerini kabul etmesinin yanı sıra, mikro düzeyde örgütsel bileşenleri kapsayan bu teorik perspektif, daha bütüncül örgütsel analizlere olanak tanıyabilecek niteliktedir. Özellikle, örgütsel kimliğin kurumsal çevreden örgüte nüfuz eden baskı ve talepleri anlamlandırmadaki rolü nedeniyle Yeni Kurumsalcılık ve örgütsel kimlik perspektiflerinin bütünleştirilmesinin gerekliliği alanyazında tartışılmaktadır. Bu doğrultuda,Mikrokurumsalcılık teorik perspektifi, yükseköğretim örgütlerinin kurumsal çevre ile ilişkileri sonucunda oluşabilecek benzeşme ve ayrıklaşma süreçlerine yönelik daha kapsamlı bir bakış açısı sunarak örgütsel davranış ve değişimi açıklayabilir. tr
dc.description.abstract The ascendency of neoliberalism and its discourse has brought about fundamental shifts in higher education, Today, higher education institutions are being infused with values that were once regarded unorthodox. Not only such global trends as massification, privatization, commodification and internationalization but also new quality indicators -in the form of quality assurance systems and university rankings- have become an integral part of higher education institutional field both globally and in Turkish higher education context. Upon briefly examining the macro level higher education institutional field with special reference to that of Turkey’s, the current theoretical paper outlines a more holistic theoretical approach to organizational analysis. Coined as Microinstitutionalism, this theoretical framework can contribute to organizational analysis in that it can combine elements of organizational identity and actorhood with conventional new institutionalist perspective, thus allowing for a more thorough understanding of diffusion and convergence of organizational behavior and practices. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yeni Kurumsalcılık tr
dc.subject Mikrokurumsalcılık tr
dc.subject Eşbiçimlilik tr
dc.subject Neoliberalizm tr
dc.subject Örgütsel kimlik tr
dc.subject New Institutionalism tr
dc.subject Microinstitutionalism tr
dc.subject Isomorphism tr
dc.subject Neoliberalism tr
dc.subject Organizational identity tr
dc.title Yükseköğretimde neoliberal değişim: mikrokurumsalcılık teorik perspektifinin örgütsel analize yansımaları tr
dc.title.alternative Neoliberal change in higher education: implications of microinstitutionalism theoretical perspective for organizational analysis tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-8568-0364 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-4906-2654 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-9815-6809 tr
dc.contributor.department Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Gebze Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü tr
dc.identifier.endpage 103 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 72 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster