dc.contributor.author |
Eser, Seçkin |
|
dc.contributor.author |
Arslan, Yakup |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-16T06:27:28Z |
|
dc.date.available |
2022-06-16T06:27:28Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3204 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojinin hızla gelişimiyle birlikte sosyal medya ağları, hayatımızın
vazgeçilmez bir unsuru haline gelmekte ve yaşantımızı etkilemektedir. Bu
sosyal ağlardan biri olan YouTube aracılığıyla kullanıcılar her türden
görsel ve işitsel videolarını, hızlı ve kolay bir biçimde geniş kitlelerle
paylaşabilmektedirler. Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı turizm
sektöründe destinasyon pazarlama çabaları için YouTube video paylaşım
sitesi önem kazanmıştır. Bu çalışmayla, destinasyonlara yönelik YouTube
videolarının turistlerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi
araştırılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır.
2021 yılı Mart ve Nisan ayları arasında çevrimiçi (surveymonkey) olarak
gerçekleştirilen veri toplama süreci sonunda 398 geçerli anket
toplanmıştır. Analizlerde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi,
korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların
YouTube videolarına karşı tutumlarının destinasyonu ziyaret etme niyetini
etkilediği tespit edilmiştir. YouTube videolarının özgünlüğünün ve
kullanımından alınan keyfin destinasyonu ziyaret etme niyetini artırdığını
göstermektedir. Buna karşın, YouTube videolarına karşı duyulan güvenin
ise destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı
belirlenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
With the rapid development of technology, social media networks have
become an indispensable element of affect our lives. Through YouTube,
one of these social networks, users can share all kinds of visual and audio
videos with large audiences quickly and easily. Especially, the YouTube
video sharing site has gained importance for destination marketing
efforts in the tourism industry. This study investigates the effect of
YouTube videos for destinations on the intention of tourists to visit the
destination. Questionnaire technique was used as data collection method.
398 valid questionnaires were collected as a result of the data collection
process conducted online between March and April 2021. According to
the results of the research, it was determined that the participants'
attitudes towards YouTube videos affect their intention to visit the
destination. It shows that the originality and enjoyment of YouTube
videos increase the intention to visit the destination. On the other hand, it
has been determined that trust in YouTube videos does not have a
significant effect on the intention to visit the destination. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Destinasyon |
tr |
dc.subject |
Destinasyonu Ziyaret Etme Niyeti |
tr |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr |
dc.subject |
YouTube |
tr |
dc.subject |
YouTube Videoları |
tr |
dc.subject |
Destination |
tr |
dc.subject |
Intention to visit the destination |
tr |
dc.subject |
Social Media |
tr |
dc.subject |
YouTube Videos |
tr |
dc.subject |
YouTube |
tr |
dc.title |
Youtube videolarının destinasyonu ziyaret etme niyetine etkisi: yerli turistler üzerine bir araştırma |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of youtube videos on the intention to visit a destination: a study on domestic tourists |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9972-5818 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7614-1198 |
tr |
dc.contributor.department |
Kırklareli Üniversitesi, Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
630 |
tr |
dc.identifier.issue |
40 |
tr |
dc.identifier.startpage |
596 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |