Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Youtube videolarının destinasyonu ziyaret etme niyetine etkisi: yerli turistler üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eser, Seçkin
dc.contributor.author Arslan, Yakup
dc.date.accessioned 2022-06-16T06:27:28Z
dc.date.available 2022-06-16T06:27:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3204
dc.description.abstract Teknolojinin hızla gelişimiyle birlikte sosyal medya ağları, hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmekte ve yaşantımızı etkilemektedir. Bu sosyal ağlardan biri olan YouTube aracılığıyla kullanıcılar her türden görsel ve işitsel videolarını, hızlı ve kolay bir biçimde geniş kitlelerle paylaşabilmektedirler. Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı turizm sektöründe destinasyon pazarlama çabaları için YouTube video paylaşım sitesi önem kazanmıştır. Bu çalışmayla, destinasyonlara yönelik YouTube videolarının turistlerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. 2021 yılı Mart ve Nisan ayları arasında çevrimiçi (surveymonkey) olarak gerçekleştirilen veri toplama süreci sonunda 398 geçerli anket toplanmıştır. Analizlerde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların YouTube videolarına karşı tutumlarının destinasyonu ziyaret etme niyetini etkilediği tespit edilmiştir. YouTube videolarının özgünlüğünün ve kullanımından alınan keyfin destinasyonu ziyaret etme niyetini artırdığını göstermektedir. Buna karşın, YouTube videolarına karşı duyulan güvenin ise destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract With the rapid development of technology, social media networks have become an indispensable element of affect our lives. Through YouTube, one of these social networks, users can share all kinds of visual and audio videos with large audiences quickly and easily. Especially, the YouTube video sharing site has gained importance for destination marketing efforts in the tourism industry. This study investigates the effect of YouTube videos for destinations on the intention of tourists to visit the destination. Questionnaire technique was used as data collection method. 398 valid questionnaires were collected as a result of the data collection process conducted online between March and April 2021. According to the results of the research, it was determined that the participants' attitudes towards YouTube videos affect their intention to visit the destination. It shows that the originality and enjoyment of YouTube videos increase the intention to visit the destination. On the other hand, it has been determined that trust in YouTube videos does not have a significant effect on the intention to visit the destination. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Destinasyon tr
dc.subject Destinasyonu Ziyaret Etme Niyeti tr
dc.subject Sosyal Medya tr
dc.subject YouTube tr
dc.subject YouTube Videoları tr
dc.subject Destination tr
dc.subject Intention to visit the destination tr
dc.subject Social Media tr
dc.subject YouTube Videos tr
dc.subject YouTube tr
dc.title Youtube videolarının destinasyonu ziyaret etme niyetine etkisi: yerli turistler üzerine bir araştırma tr
dc.title.alternative The effect of youtube videos on the intention to visit a destination: a study on domestic tourists tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-9972-5818 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7614-1198 tr
dc.contributor.department Kırklareli Üniversitesi, Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü tr
dc.identifier.endpage 630 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 596 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster