Gözün odaklanma, sıçrama ve gözbebeği büyüklüğü kriterlerini analiz
ederek bireylerin baktığı nokta hakkındaki bilişsel durumlarını elde etmek
mümkündür. Bu çalışmada, resim alanında eğitim almış ve eğitim
almamış bireylerin resimlerin incelenme süreci analiz edilmiştir.
Araştırmanın amacı doğrultusunda eğitimli ve eğitimsiz 112 katılımcının
göz hareketleri kaydedilmiş ve analiz edilmiştir. Katılımcılar arasındaki
farkları belirlemek için odaklanma sayısı, sıçrama sayısı, odaklanma
süresi, göz bebeği boyutu ve sıçramaların genlikleri analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, eğitimli ve eğitimsiz grupların göz izleme
parametrelerinden sıçrama sayısı, odaklanmaların ortalama süresi ve
toplam odaklanma süresi ile ayırt edilebildiği gözlemlenmiştir.
By analyzing the eye's fixations, saccade, and pupil size criteria, it is
possible to obtain the cognitive status of individuals about the point they
are looking at. In this study, the process of examining the pictures,
individuals who have received and not been trained in the field of
painting has been analyzed. For the purpose of the study, the eye
movements of 112 trained and untrained participants were recorded and
analyzed. The number of fixations, number of saccades, fixation time,
pupil size, and amplitudes of the saccades were analyzed to determine
the differences between the participants. According to the results of the
study, it was observed that the educated and untrained groups could be
distinguished from eye-tracking parameters by the number of saccades,
average fixation time, and total fixation time.