Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sosyal bilimler eğitiminde bilimsel akıl yürütmenin önemi üzerine: düşünme deneyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tunalı, Öznur
dc.contributor.author Aktürkoğlu, Banu
dc.date.accessioned 2022-06-16T06:27:17Z
dc.date.available 2022-06-16T06:27:17Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3199
dc.description.abstract Bu çalışmada, gelişen dünyaya ayak uydurmak ve toplumsal olarak bilimi öncül kabul ederek diğer ülkeler arasındaki saygınlığımızı artırmak için gerekli olan bilimsel akıl yürütme sürecinin önemi üzerinde durulmuştur. Günümüzde bilimsel akıl yürütme çalışmalarının genellikle fen bilimleri alanında yürütüldüğü görülmektedir. Ancak bilimsel akıl yürütmenin sosyal bilimlerde de gözlemlenebileceği düşüncesinden hareketle bu çalışmada ilgili alan yazını bağlamsal bir şekilde tartışılmıştır. Bu çalışma ile sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütme sürecine ilişkin kuramsal dayanak oluşturulması hedeflenmiştir. Sonuç olarak çalışmada bilimsel akıl yürütmenin sosyal bilimlerde geliştirilmesine ve incelenmesine olanak sağlayacağı düşünülen bir zihinsel araç olan düşünme deneyleri üzerinde durulmuştur. Bu çalışma, sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütmeyi ele alışı ve fen bilimlerinde kullanılan zihinsel bir aracın sosyal bilimlerde kullanılmasına ilişkin önerisi ile alan yazını için önemli bir çalışmadır. tr
dc.description.abstract In this study, the importance of the scientific reasoning process, which is necessary to keep up with the developing world and to increase our prestige among other countries by accepting science as a social premise, is emphasized. Today, it is seen that scientific reasoning studies are generally carried out in the field of science. However, considering that scientific reasoning can also be observed in social sciences, the relevant literature is discussed in a contextual way in this study. With this study, it is aimed to establish a theoretical basis for the scientific reasoning process in social sciences. As a result, the study focused on thought experiments, which is a mental tool that is thought to allow the development and examination of scientific reasoning in social sciences. This study is an important study for the literature with its handling of scientific reasoning in social sciences and its proposal for the use of a mental tool used in science in social sciences tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilimsel Akıl Yürütme tr
dc.subject Düşünme Deneyleri tr
dc.subject Sosyal Bilimler tr
dc.subject Scientific Reasoning tr
dc.subject Social Sciences tr
dc.subject Thought Experiments tr
dc.title Sosyal bilimler eğitiminde bilimsel akıl yürütmenin önemi üzerine: düşünme deneyleri tr
dc.title.alternative On the importance of scientific reasoning in social sciences education: thought experiments tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3935-0596 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5307-882X tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 165 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 133 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster