| dc.contributor.author | Tunalı, Öznur | |
| dc.contributor.author | Aktürkoğlu, Banu | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-16T06:27:17Z | |
| dc.date.available | 2022-06-16T06:27:17Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3199 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada, gelişen dünyaya ayak uydurmak ve toplumsal olarak bilimi öncül kabul ederek diğer ülkeler arasındaki saygınlığımızı artırmak için gerekli olan bilimsel akıl yürütme sürecinin önemi üzerinde durulmuştur. Günümüzde bilimsel akıl yürütme çalışmalarının genellikle fen bilimleri alanında yürütüldüğü görülmektedir. Ancak bilimsel akıl yürütmenin sosyal bilimlerde de gözlemlenebileceği düşüncesinden hareketle bu çalışmada ilgili alan yazını bağlamsal bir şekilde tartışılmıştır. Bu çalışma ile sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütme sürecine ilişkin kuramsal dayanak oluşturulması hedeflenmiştir. Sonuç olarak çalışmada bilimsel akıl yürütmenin sosyal bilimlerde geliştirilmesine ve incelenmesine olanak sağlayacağı düşünülen bir zihinsel araç olan düşünme deneyleri üzerinde durulmuştur. Bu çalışma, sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütmeyi ele alışı ve fen bilimlerinde kullanılan zihinsel bir aracın sosyal bilimlerde kullanılmasına ilişkin önerisi ile alan yazını için önemli bir çalışmadır. | tr |
| dc.description.abstract | In this study, the importance of the scientific reasoning process, which is necessary to keep up with the developing world and to increase our prestige among other countries by accepting science as a social premise, is emphasized. Today, it is seen that scientific reasoning studies are generally carried out in the field of science. However, considering that scientific reasoning can also be observed in social sciences, the relevant literature is discussed in a contextual way in this study. With this study, it is aimed to establish a theoretical basis for the scientific reasoning process in social sciences. As a result, the study focused on thought experiments, which is a mental tool that is thought to allow the development and examination of scientific reasoning in social sciences. This study is an important study for the literature with its handling of scientific reasoning in social sciences and its proposal for the use of a mental tool used in science in social sciences | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Bilimsel Akıl Yürütme | tr |
| dc.subject | Düşünme Deneyleri | tr |
| dc.subject | Sosyal Bilimler | tr |
| dc.subject | Scientific Reasoning | tr |
| dc.subject | Social Sciences | tr |
| dc.subject | Thought Experiments | tr |
| dc.title | Sosyal bilimler eğitiminde bilimsel akıl yürütmenin önemi üzerine: düşünme deneyleri | tr |
| dc.title.alternative | On the importance of scientific reasoning in social sciences education: thought experiments | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0003-3935-0596 | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0001-5307-882X | tr |
| dc.contributor.department | Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr |
| dc.contributor.department | Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 165 | tr |
| dc.identifier.issue | 40 | tr |
| dc.identifier.startpage | 133 | tr |
| dc.identifier.volume | 15 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |