Bu çalışmada, gelişen dünyaya ayak uydurmak ve toplumsal olarak bilimi
öncül kabul ederek diğer ülkeler arasındaki saygınlığımızı artırmak için
gerekli olan bilimsel akıl yürütme sürecinin önemi üzerinde durulmuştur.
Günümüzde bilimsel akıl yürütme çalışmalarının genellikle fen bilimleri
alanında yürütüldüğü görülmektedir. Ancak bilimsel akıl yürütmenin
sosyal bilimlerde de gözlemlenebileceği düşüncesinden hareketle bu
çalışmada ilgili alan yazını bağlamsal bir şekilde tartışılmıştır. Bu çalışma
ile sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütme sürecine ilişkin kuramsal
dayanak oluşturulması hedeflenmiştir. Sonuç olarak çalışmada bilimsel
akıl yürütmenin sosyal bilimlerde geliştirilmesine ve incelenmesine olanak
sağlayacağı düşünülen bir zihinsel araç olan düşünme deneyleri üzerinde
durulmuştur. Bu çalışma, sosyal bilimlerde bilimsel akıl yürütmeyi ele alışı
ve fen bilimlerinde kullanılan zihinsel bir aracın sosyal bilimlerde
kullanılmasına ilişkin önerisi ile alan yazını için önemli bir çalışmadır.
In this study, the importance of the scientific reasoning process, which is
necessary to keep up with the developing world and to increase our
prestige among other countries by accepting science as a social premise,
is emphasized. Today, it is seen that scientific reasoning studies are
generally carried out in the field of science. However, considering that
scientific reasoning can also be observed in social sciences, the relevant
literature is discussed in a contextual way in this study. With this study, it
is aimed to establish a theoretical basis for the scientific reasoning
process in social sciences. As a result, the study focused on thought
experiments, which is a mental tool that is thought to allow the
development and examination of scientific reasoning in social sciences.
This study is an important study for the literature with its handling of
scientific reasoning in social sciences and its proposal for the use of a
mental tool used in science in social sciences