dc.contributor.author |
Üst Erdem, Sibel |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-16T06:27:14Z |
|
dc.date.available |
2022-06-16T06:27:14Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3198 |
|
dc.description.abstract |
Klasik edebiyatın en yoğun tartışmalara konu olan tarafı; gerçek hayattan
uzaklığı ve halktan kopuk olduğu iddiasıdır. Ancak klasik edebiyat
yüzyıllar boyu süren tekâmülünü tamamlayınca, XVI. yüzyıldan sonra halk
edebiyatının dilini de etkilemeye başlar. XVIII. yüzyıla gelindiğinde halk
edebiyatı şairleri de neredeyse aynı kelimelerle ve anlam dünyası
bağlamında şiirler ortaya koymaya başlamışlardır. Klasik tarzda yazan
şairlerin saray şairi olduğu iddiası, halktan ve gerçek hayattan uzaklığın
birer kanıtı gibi görülse de aslında klasik tarz içinde saraydan yakınlık,
himaye gören şairlerin sayısı da iki elin parmaklarını geçmez. Sonuç
olarak iki tarzda da şiir söyleyen şairler aynı halkın bireyleridir ve
birbirlerini etkilemedikleri, birbirlerinden uzak oldukları söylenemez.
Bunun en güzel örnekleri de makaleye konu edinilen şairlerdir. Yaşadıkları
coğrafya itibariyle Fuzûlî’den oldukça uzak olsalar da onun yazdığı tarzda
yazmak, anlam dünyası ile şiire yaklaşmak konusunda Erzurumlu Emrah
da Sümmanî de oldukça başarılıdır. |
tr |
dc.description.abstract |
The side that is the subject of the most intense discussions on classical
literature; the claim is that its distance from real life and it is
disconnected from the public. However, when classical literature
completed its evolution continued long centuries, after XVIth century, it
begins to affect the language of folk literature. In the XVIIIth , the poets
of folk literature began to write poems in the context of the almost the
same word and meaning world of the classical literature. The claim that
the poets writing in the classical style are court poets is seen as proof of
distance from the public and real life, in fact, the number of poets who
received closeness and patronage form the palace in the classical style
does not exceed the fingers of both hands. As a result, poets who poetry
in both styles are members of the same people and it can not be said that
they do not influance each other and are far from each other. One of the
best examples of this is the poets who are subjet of this article. In terms
of the geography they live in, although they are quite far from Fuzuli,
both of them Erzurumlu Emrah and Sümmani are very succesful in writing
with his style, with their approach to petry and with their meaning world. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Fuzûlî |
tr |
dc.subject |
Erzurumlu Emrah |
tr |
dc.subject |
Sümmanî |
tr |
dc.subject |
Klasik şiir |
tr |
dc.subject |
Halk şiiri |
tr |
dc.subject |
Classical peotry |
tr |
dc.subject |
Folk poetry |
tr |
dc.title |
Fuzûlî’den Erzurumlu Emrah’a ve Sümmânî’ye izler |
tr |
dc.title.alternative |
Traces from Fuzuli to Erzurumlu Emrah and Summani |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2935-3574 |
tr |
dc.contributor.department |
Ankara Yildirim Beyazit Universitesi, Insan ve Toplum Bilimleri Fakultesi, Turk Dili ve Edebiyati Bolumu, |
tr |
dc.identifier.endpage |
234 |
tr |
dc.identifier.issue |
40 |
tr |
dc.identifier.startpage |
204 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |