COVID-19 pandemisi döneminde insanlar, pandeminin yayılmasını
önlemek amacıyla maske kullanmaya başlamış, aynı zamanda hijyenin
sağlanabilmesi için tek kullanımlık plastik ürünlere yönelmiştir. Bu süreç,
beraberinde plastik atık sorununun oluşmasına ve çevrenin bu atıktan
olumsuz yönde etkilenmesine yol açmıştır. Çalışmada COVID-19
sürecinde plastik atık temelli çevre kirliliğini konu alan kamu spotları
üzerinden verilen mesajların ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla
çalışmada plastik atık temelli çevre kirliliğini konu alan kamu spotlarında
kullanılan görsel ve yazılı göstergeler göstergebilim tekniği kullanılarak
incelenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular üzerinden COVID-19
sürecinde plastik atık ve çevre kirliliğini konu alan kamu spotlarında
denizlerdeki canlıların maruz kaldığı çevre kirliliğinin konu edildiği ortaya
çıkarılmıştır. Kamu spotlarında çevre kirliliği tehdidi altındaki denizlerdeki
canlılar üzerinden hüzün duygusunun ön plana çıkarılarak, plastik atıklar
konusunda insanlarda farkındalık oluşturulmasına çalışıldığı sonucuna
ulaşılmıştır.
During the COVID-19 pandemic, people started to use masks to prevent
the spread of the pandemic, and at the same time, they turned to
disposable plastic products to ensure hygiene. This process has caused
the problem of plastic waste to occur and the environment to be
adversely affected by this waste. For this purpose, visual and written
indicators used in public service announcements about environmental
pollution based on plastic waste were examined by using semiotics
method.. Through the findings obtained in the study, it was revealed that
the environmental pollution to which the creatures in the seas are
exposed is the subject of the public service announcements about plastic
waste and environmental pollution during the COVID-19. It was
concluded that it was aimed to raise awareness in people about plastic
waste by emphasizing the feeling of sadness through the creatures in the
seas under the threat of environmental pollution in the public service
announcements.