Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Anadolu imam hatip lisesi meslek dersleri öğretim programları ve problem çözme becerisi kazandırması açısından analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yiğit, Yasin
dc.date.accessioned 2022-06-15T05:41:51Z
dc.date.available 2022-06-15T05:41:51Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2587-1757
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3185
dc.description.abstract Anadolu imam hatip liseleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarıdır. Bu okullarda öğrencileri yükseköğretime hazırlama amacının yanı sıra meslekî din öğretimi de yapılmaktadır. Bu özelliği ile Anadolu imam hatip liseleri, diğer okul türlerinden ayrılmaktadır. Okullarda din öğretimi ile ilgili zorunlu derslerin ortak adı meslek dersleridir. Bu derslerde öğrencilere çeşitli bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. Bunlardan biri de problem çözme becerisidir. Bu araştırmada Anadolu imam hatip lisesi meslek dersleri öğretim programları ve ders kitaplarının problem çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliğini saptamak amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel yöntemlere başvurulmuştur. Bu kapsamda öncelikle Anadolu imam hatip lisesi ve öğretim programları hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra öğretim programları ve ders kitapları doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Anadolu imam hatip lisesi öğretim programları ve ders kitaplarının problem çözme becerisi kazandırması açısından kısmen yeterli olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract Anatolian imam hatip high schools are secondary education institutions affiliated to the Ministry of Education. In these schools, in addition to preparing students for higher education, vocational religious education is also carried out. With this feature, Anatolian imam hatip high schools are distinguished from other types of schools. The common name of compulsory courses related to religious education in schools is vocational courses. In this courses, it are aimed to gain various knowledge, skills and behaviors to students. One of them is problem solving skills. In this study, it was aimed to determine the functionality of Anatolian imam hatip high school vocational courses and curriculum in terms of having get the problem solving skills. For this purpose, qualitative methods were used. In this context, firstly, information was given about Anatolian imam hatip high school and curriculum. Then, the curricula and textbooks were analyzed by document analysis method. As a result of the research, it has been detected that Anatolian imam hatip high school education programs and textbooks are partially sufficient in terms of having get the problem solving skills. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Din Eğitimi, Anadolu İmam Hatip Lisesi tr
dc.subject Meslek Dersleri, Beceri Öğretimi tr
dc.subject Problem Çözme Becerisi tr
dc.subject Religious Education tr
dc.subject Anatolian Imam Hatip High School tr
dc.subject Vocational Courses tr
dc.subject Skill Teaching tr
dc.subject Problem Solving Skills tr
dc.title Anadolu imam hatip lisesi meslek dersleri öğretim programları ve problem çözme becerisi kazandırması açısından analizi tr
dc.title.alternative Anadolu imam hatip high school vocational courses curriculum and analysis in terms of having get the problem solving skills tr
dc.type Article tr
dc.identifier.endpage 143 tr
dc.identifier.issue 6 tr
dc.identifier.startpage 109 tr
dc.identifier.volume 2019 (2) tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster