dc.contributor.author |
Yiğit, Yasin |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-15T05:41:51Z |
|
dc.date.available |
2022-06-15T05:41:51Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2587-1757 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3185 |
|
dc.description.abstract |
Anadolu imam hatip liseleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarıdır. Bu okullarda
öğrencileri yükseköğretime hazırlama amacının yanı sıra meslekî din öğretimi de yapılmaktadır. Bu
özelliği ile Anadolu imam hatip liseleri, diğer okul türlerinden ayrılmaktadır. Okullarda din öğretimi ile
ilgili zorunlu derslerin ortak adı meslek dersleridir. Bu derslerde öğrencilere çeşitli bilgi, beceri ve
davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. Bunlardan biri de problem çözme becerisidir. Bu
araştırmada Anadolu imam hatip lisesi meslek dersleri öğretim programları ve ders kitaplarının problem
çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliğini saptamak amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel
yöntemlere başvurulmuştur. Bu kapsamda öncelikle Anadolu imam hatip lisesi ve öğretim programları
hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra öğretim programları ve ders kitapları doküman incelemesi yöntemi
ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Anadolu imam hatip lisesi öğretim programları ve ders
kitaplarının problem çözme becerisi kazandırması açısından kısmen yeterli olduğu tespit edilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Anatolian imam hatip high schools are secondary education institutions affiliated to the Ministry of
Education. In these schools, in addition to preparing students for higher education, vocational religious
education is also carried out. With this feature, Anatolian imam hatip high schools are distinguished from
other types of schools. The common name of compulsory courses related to religious education in schools
is vocational courses. In this courses, it are aimed to gain various knowledge, skills and behaviors to
students. One of them is problem solving skills. In this study, it was aimed to determine the functionality
of Anatolian imam hatip high school vocational courses and curriculum in terms of having get the
problem solving skills. For this purpose, qualitative methods were used. In this context, firstly,
information was given about Anatolian imam hatip high school and curriculum. Then, the curricula and
textbooks were analyzed by document analysis method. As a result of the research, it has been detected
that Anatolian imam hatip high school education programs and textbooks are partially sufficient in terms
of having get the problem solving skills. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Din Eğitimi, Anadolu İmam Hatip Lisesi |
tr |
dc.subject |
Meslek Dersleri, Beceri Öğretimi |
tr |
dc.subject |
Problem Çözme Becerisi |
tr |
dc.subject |
Religious Education |
tr |
dc.subject |
Anatolian Imam Hatip High School |
tr |
dc.subject |
Vocational Courses |
tr |
dc.subject |
Skill Teaching |
tr |
dc.subject |
Problem Solving Skills |
tr |
dc.title |
Anadolu imam hatip lisesi meslek dersleri öğretim programları ve problem çözme becerisi kazandırması açısından analizi |
tr |
dc.title.alternative |
Anadolu imam hatip high school vocational courses curriculum and analysis in terms of having get the problem solving skills |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.identifier.endpage |
143 |
tr |
dc.identifier.issue |
6 |
tr |
dc.identifier.startpage |
109 |
tr |
dc.identifier.volume |
2019 (2) |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi |
tr |