Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Teaching entrepreneurship through innovative approaches: an educator’s pedagogical perspective

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya-Capocci, Sıla
dc.date.accessioned 2022-06-14T10:14:58Z
dc.date.available 2022-06-14T10:14:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3174
dc.description.abstract A variety of teaching methods and strategies are used in the education department, but not transferred effectively from there to the other departments, such as business and economy. As educators’ pedagogical knowledge is as important as their subject knowledge to increase students’ learning of the subject studied, this study aims to improve educators’, particularly entrepreneurship educators’, pedagogical knowledge and support their professional development. In this paper, after presenting a brief understanding of entrepreneurship, teaching methods and strategies that are used in the business and economics departments are summarized. Four practical teaching methods and strategies, such as the jigsaw method, are drawn from education literature and exemplified to contribute to increasing the effectiveness of entrepreneurship education. This study contributes to the field by providing educators with practical and innovative teaching methods and strategies to help create higher achieving, well-motivated students who have a higher tendency to transfer their entrepreneurial intention to entrepreneurship behaviour. tr
dc.description.abstract Birçok öğretim metod ve stratejileri eğitim fakültesinde kullanılmasına rağmen buradan iktisat ve işletme gibi farklı bölümlere etkili bir şekilde aktarılmamıştır. Öğrencilerin konuyu öğrenebilmesinde, eğitimcilerin konu bilgisi kadar pedagojik bilgisi de önemli olduğu için, bu çalışma eğitimcilerin, özellikle girişimcilik eğitimcilerinin, pedagojik bilgisini geliştirmeyi ve profesyonel (akademik) gelişimlerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada kısa ve öz olarak girişimcilik anlayışı sunulduktan sonra, Türkiye’de girişimcilik eğitiminin sınırlılığına değinilmiştir. İşletme ve iktisat gibi bölümlerde kullanılan öğretim metod ve stratejileri özetlendikten sonra, girişimcilik eğitiminin etkinliğini arttırmaya katkıda bulunmak için jigsaw metodu gibi dört tane eğitim literatürü temelli pratik ve yenilikçi metod ve strateji önerilmiş ve örneklendirilmiştir. Bu çalışma, yüksek başarı gösteren, iyi motive olmuş girişimcilik niyetini davranışa dönüştürebilecek öğrenciler ortaya çıkarmak için, eğitimcilere pratik ve yenilikçi öğretim metod ve stratejileri sunarak alana katkıda bulunmaktadır. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Girişimcilik tr
dc.subject Öğretim yöntem ve teknikleri tr
dc.subject Education tr
dc.subject Entrepreneurship tr
dc.subject Teaching methods and strategies tr
dc.title Teaching entrepreneurship through innovative approaches: an educator’s pedagogical perspective tr
dc.title.alternative Yenilikçi yaklaşımlarla girişimcilik öğretimi: bir eğitimcinin pedagojik bakış açısı tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-2653-855X tr
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, tr
dc.identifier.endpage 203 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 166 tr
dc.identifier.volume 15 tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster