dc.contributor.author |
Kaya-Capocci, Sıla |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-14T10:14:58Z |
|
dc.date.available |
2022-06-14T10:14:58Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3174 |
|
dc.description.abstract |
A variety of teaching methods and strategies are used in the education
department, but not transferred effectively from there to the other
departments, such as business and economy. As educators’ pedagogical
knowledge is as important as their subject knowledge to increase students’
learning of the subject studied, this study aims to improve educators’,
particularly entrepreneurship educators’, pedagogical knowledge and
support their professional development. In this paper, after presenting a
brief understanding of entrepreneurship, teaching methods and strategies
that are used in the business and economics departments are summarized.
Four practical teaching methods and strategies, such as the jigsaw
method, are drawn from education literature and exemplified to contribute
to increasing the effectiveness of entrepreneurship education. This study
contributes to the field by providing educators with practical and
innovative teaching methods and strategies to help create higher achieving, well-motivated students who have a higher tendency to transfer
their entrepreneurial intention to entrepreneurship behaviour. |
tr |
dc.description.abstract |
Birçok öğretim metod ve stratejileri eğitim fakültesinde kullanılmasına
rağmen buradan iktisat ve işletme gibi farklı bölümlere etkili bir şekilde
aktarılmamıştır. Öğrencilerin konuyu öğrenebilmesinde, eğitimcilerin konu
bilgisi kadar pedagojik bilgisi de önemli olduğu için, bu çalışma
eğitimcilerin, özellikle girişimcilik eğitimcilerinin, pedagojik bilgisini
geliştirmeyi ve profesyonel (akademik) gelişimlerini desteklemeyi
amaçlamaktadır. Bu çalışmada kısa ve öz olarak girişimcilik anlayışı
sunulduktan sonra, Türkiye’de girişimcilik eğitiminin sınırlılığına
değinilmiştir. İşletme ve iktisat gibi bölümlerde kullanılan öğretim metod
ve stratejileri özetlendikten sonra, girişimcilik eğitiminin etkinliğini
arttırmaya katkıda bulunmak için jigsaw metodu gibi dört tane eğitim
literatürü temelli pratik ve yenilikçi metod ve strateji önerilmiş ve
örneklendirilmiştir. Bu çalışma, yüksek başarı gösteren, iyi motive olmuş
girişimcilik niyetini davranışa dönüştürebilecek öğrenciler ortaya çıkarmak
için, eğitimcilere pratik ve yenilikçi öğretim metod ve stratejileri sunarak
alana katkıda bulunmaktadır. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Eğitim |
tr |
dc.subject |
Girişimcilik |
tr |
dc.subject |
Öğretim yöntem ve teknikleri |
tr |
dc.subject |
Education |
tr |
dc.subject |
Entrepreneurship |
tr |
dc.subject |
Teaching methods and strategies |
tr |
dc.title |
Teaching entrepreneurship through innovative approaches: an educator’s pedagogical perspective |
tr |
dc.title.alternative |
Yenilikçi yaklaşımlarla girişimcilik öğretimi: bir eğitimcinin pedagojik bakış açısı |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-2653-855X |
tr |
dc.contributor.department |
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, |
tr |
dc.identifier.endpage |
203 |
tr |
dc.identifier.issue |
40 |
tr |
dc.identifier.startpage |
166 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |