| dc.contributor.author | Kayan, Mehmet Fatih | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-14T10:14:57Z | |
| dc.date.available | 2022-06-14T10:14:57Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3173 | |
| dc.description.abstract | Karakter eğitimi, erdemlerin bilinçli bir şekilde bireye öğretilmesi süreci olarak ifade edilmektedir. Erdemler, değerlerden farklı olarak zaman ve mekâna göre herhangi bir değişime uğramayan ve toplumun tamamı için önem arz eden kişilik özellikleridirler. Erdemlerin bireye öğretilmesi kolay ve kısa vadede gerçekleşebilecek bir süreç olmasa da nitelikli bir eğitim süreci ile erdemler öğrenilebilir ve öğretilebilir. Evrensel erdemlerin neler olduğuna ilişkin çeşitli yorumlar yapılmakla birlikte Thomas Lickona’nın geniş kabul gören savına göre bilgelik, adalet, cesaret, öz-denetim, sevgi, pozitif tutum, çalışkanlık, dürüstlük, şükran ve tevazu olmak üzere on temel erdem bulunmaktadır. Karakter eğitiminin, kısa bir süre içerisinde öğrenciler üzerinde olumlu bir etki meydana getirmesini beklemek gerçeklikten uzak bir tutum olacaktır. Nitekim karakter; aile, kültür ve sosyal hayat gibi birçok farklı paydaşın bir araya gelmesiyle ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda karakter eğitimi uygulamalarında bahsi geçen paydaşların tamamının sürece dâhil edilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada karakter eğitiminin tüm boyutları derleme yöntemiyle ele alınmıştır. | tr |
| dc.description.abstract | Character education is expressed as the process of deliberately teaching the virtues to the individuals. Virtues, unlike values, are character traits that do not differentiate according to time and place and are valuable for the entire society. Although instilling the virtues to the individuals is not an easy and short-term process, virtues can be taught and learned with a sufficient education process. Although there are various interpretations of what the universal virtues are, according to Thomas Lickona's widely accepted argument, there are ten fundamental virtues: wisdom, justice, fortitude, self-control, love, positive attitude, hard work, integrity, gratitude and humility. It would be unrealistic to expect character education to have a positive effect on students in a short time. Indeed, the character emerges with the coming together of many different stakeholders such as family, culture and social life. In this context, it is of great importance to include all of the stakeholders in character education processes. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Karakter | tr |
| dc.subject | Karakter Eğitimi | tr |
| dc.subject | Erdem | tr |
| dc.subject | Character | tr |
| dc.subject | Character Education | tr |
| dc.subject | Virtue | tr |
| dc.title | Yükselen bir değer: karakter eğitimi | tr |
| dc.title.alternative | A rising value: character education | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0002-4702-4080 | tr |
| dc.contributor.department | Harran Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 280 | tr |
| dc.identifier.issue | 40 | tr |
| dc.identifier.startpage | 256 | tr |
| dc.identifier.volume | 15 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |