Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tunç, Merve
dc.contributor.author Kozikoğlu, İshak
dc.date.accessioned 2022-06-14T10:14:55Z
dc.date.available 2022-06-14T10:14:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3172
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ortaokul ve liselerde İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörleri öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu çalışmanın araştırma yöntemi durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcılarını Van ilinde görev yapan 24 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada, yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenme kaynaklarından, öğretimin niteliğinden ve öğretmenden, öğretim programından, öğrenenden, fiziksel ortam ve olanaklardan, eğitim sisteminden, aile ve çevreden kaynaklı olarak İngilizce öğrenmede çeşitli zorluklar yaşandığı belirlenmiştir. Bu durumda, öğrencilerin dört dil becerisinin gelişmesi için amaca uygun materyallerin hazırlanması ve ders kitaplarının geliştirilmesi/ zenginleştirilmesi, İngilizce öğretim programının basitleştirilmesi ve sadeleştirilmesi, ders materyallerinde işlenen konuların öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine, ilgisine, ihtiyaçlarına ve kültürlerine uygun olacak şekilde günlük yaşamdan seçilmesi önerilebilir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the factors that make learning English difficult in secondary and high schools. This study was designed as a case study. The participants consist of 24 English teachers working in Van. In this study, a semi-structured interview form was used. Descriptive and content analysis techniques were used in data analysis. As a result, it revealed that there are various difficulties in learning English due to the learning resources, quality of teaching and teacher, curriculum, learner, physical environment and opportunities, education system, family and environment. In this case, it can be recommended to prepare appropriate materials and develop/enrich coursebooks for the development of students' four language skills, to simplify the English curriculum, to choose the topics covered in the course materials from daily life in accordance with the students' level, interests, needs and cultures. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörler tr
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr
dc.subject Lise öğrencileri tr
dc.subject İngilizce öğretmenleri tr
dc.subject Factors that make learning English difficult tr
dc.subject Secondary school students tr
dc.subject High school students tr
dc.subject English teachers tr
dc.title İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri tr
dc.title.alternative Teachers’ opinions about the factors that make learning English language difficult tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-7943-858X tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3772-4179 tr
dc.contributor.department Millî Eğitim Bakanlığı tr
dc.contributor.department , Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri tr
dc.identifier.endpage 71 tr
dc.identifier.issue 40 tr
dc.identifier.startpage 37 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster