Bu araştırmanın amacı, ortaokul ve liselerde İngilizce öğrenmeyi
zorlaştıran faktörleri öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu
çalışmanın araştırma yöntemi durum çalışmasıdır. Araştırmanın
katılımcılarını Van ilinde görev yapan 24 İngilizce öğretmeni
oluşturmaktadır. Bu araştırmada, yarı-yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi
teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenme kaynaklarından,
öğretimin niteliğinden ve öğretmenden, öğretim programından,
öğrenenden, fiziksel ortam ve olanaklardan, eğitim sisteminden, aile ve
çevreden kaynaklı olarak İngilizce öğrenmede çeşitli zorluklar yaşandığı
belirlenmiştir. Bu durumda, öğrencilerin dört dil becerisinin gelişmesi için
amaca uygun materyallerin hazırlanması ve ders kitaplarının
geliştirilmesi/ zenginleştirilmesi, İngilizce öğretim programının
basitleştirilmesi ve sadeleştirilmesi, ders materyallerinde işlenen konuların
öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine, ilgisine, ihtiyaçlarına ve
kültürlerine uygun olacak şekilde günlük yaşamdan seçilmesi önerilebilir.
The purpose of this study is to determine the factors that make learning
English difficult in secondary and high schools. This study was designed as
a case study. The participants consist of 24 English teachers working in
Van. In this study, a semi-structured interview form was used. Descriptive
and content analysis techniques were used in data analysis. As a result, it
revealed that there are various difficulties in learning English due to the
learning resources, quality of teaching and teacher, curriculum, learner,
physical environment and opportunities, education system, family and
environment. In this case, it can be recommended to prepare appropriate
materials and develop/enrich coursebooks for the development of
students' four language skills, to simplify the English curriculum, to
choose the topics covered in the course materials from daily life in
accordance with the students' level, interests, needs and cultures.