Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Fen ve teknoloji dersinde öğretim teknolojilerinin kullanımının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Yakup
dc.contributor.author Yılmaz, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-06-30T13:21:59Z
dc.date.available 2020-06-30T13:21:59Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 2147-1630
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/314
dc.description.abstract Yeni ilköğretim programında, Fen ve Teknoloji dersinin teknoloji boyutuna büyük önem verilmiş, ayrıca dersin içeriği etkinlikler ve deneylerle zenginleştirilmiştir. Dersin işlenişinde öğrenme ve öğretme sürecinde mümkün olduğu kadar bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanılması gerektiği vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin Fen ve Teknoloji derslerinde öğretim teknolojilerini kullanma durumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya, 14 değişik il merkezindeki 70 ilköğretim okulunda görev yapan 429 sınıf öğretmeni (212 tane 4. sınıf ve 217 tane 5. sınıf) katılmıştır. Araştırmada veriler, açık uçlu sorulardan oluşan bir soru formu kullanılarak toplanmıştır. Nitel verilerin içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun derslerinde bilgisayar ve ilişkili uygulamaları yeterince kullanamadıklarını ancak görsel işitsel ve sunum araçlarını kullandıklarını göstermiştir. tr
dc.description.abstract In the new primary education curriculum, technology aspect of courses were attached importance, also content of courses were enriched with activities and experiments. Need of using information and communication technology as possible as is emphasized during teaching and learning process. The purpose of this study is to exhibit teachers’ usage of instructional technology in Science and Technolgy courses. 429 classroom teachers (212 of them 4th grade and 217 of them 5th grade) joined in the study at seventy elementary schools in fourteen different provinces. The data in the study were gathered by using a questionnaire 108 which consists of open ended questions. The data was analyzed according to content analysis. According to the findings most of the teachers do not often use computer and computer software implementations, however; they usually use multimedia tools. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yapılandırmacılık tr
dc.subject Fen ve teknoloji tr
dc.subject Öğretim teknolojileri tr
dc.subject Constructivism tr
dc.subject Science and technology tr
dc.subject Instructional technology tr
dc.title Fen ve teknoloji dersinde öğretim teknolojilerinin kullanımının incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the using instructional technology in science and technology course tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 16071 tr
dc.contributor.authorID 5416 tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 121 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 107 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster