Adiyaman University Repository

Ürdün lisansüstü eğitim sorunları ve Türkiye akademik işbirliği (Ürdün Üniversitesi lisansüstü fıkıh eğitimi örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Korkut, Ramazan
dc.date.accessioned 2022-06-10T07:37:37Z
dc.date.available 2022-06-10T07:37:37Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2587-1757
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3144
dc.description.abstract Bu çalışma Ürdün Üniversitesi lisansüstü eğitim sorunlarını lisansüstü fıkıh eğitimi örneğinde ele almakta, ekonomik şartların, akademik anlayışın ve kü tüphanecilik hizmetlerinin lisansüstü eğitim üzerindeki etkilerini incelemekte dir. Bu yönüyle fıkıh eğitim sosyolojisi mahiyetindedir. İslam ülkelerinin eğitim ve bilim alanlarındaki eksikliklerini akademik işbirliği çerçevesinde çözüme kavuşturması mümkündür. Türkiye, yeni açılan ilahiyat fakültelerindeki aka demik ihtiyacı karşılamak üzere İslami ilimler alanında Ürdün tecrübesinden yararlanmaktadır. Ürdün de gerek ilahiyat bilimleri, sosyal bilimler, fen, tekno loji ve sağlık bilimleri gerekse diğer alanlarda Türkiye akademik birikiminden istifade edebilir. Akademik işbirliğini geliştirme suretiyle, eğitim alanındaki zayıflıkları gidermek ve toplumsal kalkınmanın eğitimden kaynaklanan engel lerini bertaraf etmek mümkündür. Arap ve Türk dünyası arasındaki işbirliğini güçlendirmek, böylece fıkhi problemler dâhil olmak üzere, İslam toplumlarının ortak sorunlarına çözüm üretmek mümkündür. tr
dc.description.abstract This study examines the problems of graduate education in Jordan and takes the İslamic Law education in Jordan as an example. This study aims at intro ducing the relationship between graduate education and economic conditions, academical perspective and library services. In order to find solutions to the academical problems relating to the graduate education, the academical colla boration between Turkey and Jordan is needed to be improved. Turkey needs the academical experience of Jordan to meet the needs of the newly-opened Theology Faculties in the universities of Turkey. Jordan also needs the experi ence of Turkey in the fields of Theology, Science and Technology and Health studies. These countries will be able to overcome the problems in the graduate studies by cooperating and collaborating as well as benefiting from the strong sides of one another. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Lisansüstü Eğitim tr
dc.subject İslam Hukuku tr
dc.subject Akademik Sorunlar tr
dc.subject Akademik İşbirliği tr
dc.subject Graduate Education tr
dc.subject İslamic Law tr
dc.subject Academical Problems tr
dc.subject Academical Collaboration tr
dc.title Ürdün lisansüstü eğitim sorunları ve Türkiye akademik işbirliği (Ürdün Üniversitesi lisansüstü fıkıh eğitimi örneği) tr
dc.title.alternative Jordan master education issues and Turkey academic cooperation tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3619-1622 tr
dc.contributor.department Bingöl Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri/İslam Hukuku Bilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 118 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 99 tr
dc.identifier.volume 2017 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account