Bu çalışma Ürdün Üniversitesi lisansüstü eğitim sorunlarını lisansüstü fıkıh
eğitimi örneğinde ele almakta, ekonomik şartların, akademik anlayışın ve kü tüphanecilik hizmetlerinin lisansüstü eğitim üzerindeki etkilerini incelemekte dir. Bu yönüyle fıkıh eğitim sosyolojisi mahiyetindedir. İslam ülkelerinin eğitim
ve bilim alanlarındaki eksikliklerini akademik işbirliği çerçevesinde çözüme
kavuşturması mümkündür. Türkiye, yeni açılan ilahiyat fakültelerindeki aka demik ihtiyacı karşılamak üzere İslami ilimler alanında Ürdün tecrübesinden
yararlanmaktadır. Ürdün de gerek ilahiyat bilimleri, sosyal bilimler, fen, tekno loji ve sağlık bilimleri gerekse diğer alanlarda Türkiye akademik birikiminden
istifade edebilir. Akademik işbirliğini geliştirme suretiyle, eğitim alanındaki
zayıflıkları gidermek ve toplumsal kalkınmanın eğitimden kaynaklanan engel lerini bertaraf etmek mümkündür. Arap ve Türk dünyası arasındaki işbirliğini
güçlendirmek, böylece fıkhi problemler dâhil olmak üzere, İslam toplumlarının
ortak sorunlarına çözüm üretmek mümkündür.
This study examines the problems of graduate education in Jordan and takes
the İslamic Law education in Jordan as an example. This study aims at intro ducing the relationship between graduate education and economic conditions,
academical perspective and library services. In order to find solutions to the
academical problems relating to the graduate education, the academical colla boration between Turkey and Jordan is needed to be improved. Turkey needs
the academical experience of Jordan to meet the needs of the newly-opened Theology Faculties in the universities of Turkey. Jordan also needs the experi ence of Turkey in the fields of Theology, Science and Technology and Health
studies. These countries will be able to overcome the problems in the graduate
studies by cooperating and collaborating as well as benefiting from the strong
sides of one another.