Bu çalışma hususi mevzulardan olan şehadet ve yargıda kadının ehliyeti meselesini ele almaktadır.
Bu da suçlar, hadler ve öldürme konularını kapsamaktadır. Konu ile ilgili hadisler, fıkhi görüşler ve çeşitli
rivayetler bir araya getirilerek bunlardan kadının şehadeti ve yargılanması esas alınarak bu rivayet ve
görüşler değerlendirilmiştir. Bu hususta ehliyete arız bir durumun olup olmaması ya da delilin olması
durumunda ehliyetin yokluğu, bunların yanında fıkıhçıların nezdinde şehadet ve yargılama arasında
bağlayıcılığın müddeti gibi konular ele alınmıştır. Bu konular hakkında açık ve sahih olarak Hz.
Peygamber’den herhangi bir haberin gelmediği tespit edilmiştir. Zikrettiğimiz haberlerin bize en uzağı
tabiinden gelen mevkuf haberlerdir. Öte yandan bu çalışmada kadının şehadetinin kabul edildiği tespit
edilmiştir. Bu durum şehadetin hadlerdeki iki durum olan iki kadının şehadetinin bir erkeğin şehadetine eşit
olması ve şehadetin mutlak olarak erkekten bağımsız olmaması hususları hariç diğer bütün çeşitlerini
kapsamaktadır. Yine bu hususta Kur’an delilleri, Tabiun ve alimlerin sözlerinin hepsine bağlı kalmıştır.
Yargılama hususuna gelince hadlerdeki durum hariç diğer hususlarda kadının yargılanmasına cevaz
verilmiştir.
The research highlights the legal capacity of woman in judiciary and testimony. Not in general
fields but specifically in the crimes and Punishments field. the method of research is to collect all the
traditions of the Prophet Muhammad (PBUH) and his companions that relate to the subject, and the main
opinions of jurists of fikih, and then to recognize the authentic tradition from the falls ones, then to deduce
the Islamic perception of the subject. The research has revealed that there is no authentic prophetic tradition
in exclusion the women form giving any kind of testimony, and all what is in the hands is unauthentic
traditions or traditions from the followers of his companions. however, the research has stated two
conditions deduced from Quranic verses to accept the testimony. the first is plurality "two women equal one
man" the second is to be with one-man testimony at least. The research accepts the judiciary of women in al
field except the crimes and Punishments field