dc.contributor.author |
Yiğit, Yasin |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-09T07:07:00Z |
|
dc.date.available |
2022-06-09T07:07:00Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
2587-1757 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3118 |
|
dc.description.abstract |
Milli eğitim bakanlığı çağın insanının ihtiyacı olan problem
çözme becerisinin öğrencilere kazandırılmasına büyük önem
vermektedir. Bu çalışmanın amacı da, öğretmen problem çözme
becerisi kazandırma yeterliğini ölçen geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda ölçeğe ilk
olarak açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra
doğrulayıcı faktör analizi ile modelin uygunluğu test edilmiştir.
Açımlayıcı faktör analizine göre ölçek, 17 madde ve 3 faktörlü
yapı göstermiştir. Ölçeğin toplamda açıkladığı varyans
%59.819’dur. Ölçeğin Crombach Alfa iç tutarlık katsayısı ise
0.91’dir. Çalışmada Sivas ili ve ilçelerinde görev yapan
öğretmenlerden veri toplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ve
güvenilirlik analizi için 203, doğrulayıcı faktör analizi için 256
öğretmene ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan modelin
uyum indeksleri x2/sd=1.508, RMSEA=.045, RMR=.029,
SRMR=.046, GFI=.930, AGFI=.904, CFI=.970, TLI=.963,
IFI=.970 şeklindedir. Tüm faktörler istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuş, uyum indeksleri sonucunda elde edilen modelin iyi
bir uyuma sahip olduğu ortaya konulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
Ministry of Education attaches great importance to equip the
students with the problem-solving ability that the modern
human needs. The aim of this study is to develop a valid and
reliable measurement tool determining the qualification of the
teacher problem-solving ability. For this purpose, exploratory
factor analysis applied the form of the scale first, and then
suitability of the model has been tested with confirmatory
factor analysis. For the resulting data from the exploratory
factor analysis; structure of scale shows 17 items and three
components. Scale’s overall explaining variance is 59.819%
and Cronbach Alpha internal consistency coefficient calculated
as 0.91. In the study, it was collected data from teachers who
served in Sivas and its districts. It was reached to 203 teachers
for exploratory factor analysis and reliability analysis, 256
teachers for confirmatory factor analysis. Fit index values of
the model are x2/sd=1.508, RMSEA=.045, RMR=.029,
SRMR=.046, GFI=.930, AGFI=.904, CFI=.970, TLI=.963 and
IFI=.970. All factors found a statistically significant result and
the model fit indices were found to be goodness. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
77 |
tr |
dc.subject |
Eğitim-öğretim |
tr |
dc.subject |
Ölçek geliştirmek |
tr |
dc.subject |
Öğretmen yeterliği |
tr |
dc.subject |
Problem |
tr |
dc.subject |
Problem çözme becerisi |
tr |
dc.subject |
Education-Teaching |
tr |
dc.subject |
Scale Development |
tr |
dc.subject |
Problem Solving Ability |
tr |
dc.subject |
Teacher Qualification |
tr |
dc.title |
Öğretmen problem çözme becerisi kazandırma yeterliği ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik güvenilirlik çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
The development of a scale of having teachers get the competency in solving problems: the study of reliability and validity |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3254-5350 |
tr |
dc.contributor.department |
Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
60 |
tr |
dc.identifier.issue |
4 |
tr |
dc.identifier.volume |
2018 (2) |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi |
tr |