Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Lokman suresi 34. Ayetin kelami açıdan yorumu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gülverdi, Selim
dc.date.accessioned 2022-06-09T07:06:58Z
dc.date.available 2022-06-09T07:06:58Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2587-1757
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3117
dc.description.abstract Gayb, her insanın merak ettiği bir konudur çünkü insanın doğasında var olan bilinmeyeni öğrenme isteği ve gelecekte ne olacağını merak etme durumu insanı tarih boyunca her zaman bu konuyla ilgilenmeye sevk etmiştir. Gayb insanlık tarihi kadar eskidir diyebiliriz. Tarih içerisinde insanlar gayb konusunu çözmek için kâhin, müneccim ve arraf gibi gaybı bildiğini iddia eden kişilere yönelmişlerdir. Ancak ilahi dinler, gaybın Allah’ın tekelinde olduğunu, O’ndan başka kimsenin gaybı bilemeyeceğini çünkü gaybı bilmenin ancak Allah’ın bir sıfatı olduğunu ve bir kimsenin bu iddiada bulunmasının Tevhide aykırı olduğunu belirtmişlerdir. İslam literatüründe “muğayyebt-ı hamse“ olarak isimlendirilen ve Lokman Suresi 34. ayette yer alan “Kıyametin ne zaman kopacağı, yağmurun ne zaman yağacağı, rahimlerdekinin cinsiyeti, bir kimsenin yarın ne kazanacağı ve nerede öleceği” meselesinde İlk dönem müfessir ve muhaddisleri ile bilim ve teknolojinin geliştiği çağımızdaki İslam alimlerinin izahları arsında önemli farklar bulunmaktadır. Bilim ve teknoljinin gelişmesiyle Tevhide halel gelmemesi için bu problemi kelami açıdan ele alarak çözmeye çalışacağız tr
dc.description.abstract The unseen is a subject that everyone is curious abuot as the desire to learn the unknown and wonder about future in humen natüre has pushed the people to be interested in the sbject. We can say that the unseen is as old as humen history. Throughout history people have consulted the people such as soothsayers, psychics fortune tellers who claim to know the unseen. But the divine religions have staded that the unseen is under the control of Allah and no one else can know about the future as knowing the unseen is only as adjective of his and it is against the Tawhid for one to claim this. There are important differaeces between the explanations of first era hadith scholars, Koran interpreters and İslam csholars inour scientifically and technologically developed era on the subject “Mugayyebat-ı Hamse”(The five thing of unknown for unseen) as stated in İslamic literatüre an in Lokman Surah 34. verse as “When the doomsday will come, when the rain will fall, the genders in wombs, whath a person aperson will earn tomarrow an where he/she will die”. We will tray to solve this problem by handling in kalami perspective in order to prevent any damage to Tawhid with the development of sience and technology. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Gayb tr
dc.subject Muğayyebat-I Hamse tr
dc.subject Kâhin tr
dc.subject Arraf tr
dc.subject Unseen tr
dc.subject The Five Thing Unknown Of Unseen tr
dc.subject Psychic tr
dc.subject Fortune Teller tr
dc.title Lokman suresi 34. Ayetin kelami açıdan yorumu tr
dc.title.alternative The interpretation of the lokman 34 tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-2647-1006 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Kelam Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 58 tr
dc.identifier.issue 4 tr
dc.identifier.startpage 22 tr
dc.identifier.volume 2018 (2) tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster