Gayb, her insanın merak ettiği bir konudur çünkü insanın
doğasında var olan bilinmeyeni öğrenme isteği ve gelecekte ne
olacağını merak etme durumu insanı tarih boyunca her zaman bu
konuyla ilgilenmeye sevk etmiştir. Gayb insanlık tarihi kadar
eskidir diyebiliriz. Tarih içerisinde insanlar gayb konusunu çözmek
için kâhin, müneccim ve arraf gibi gaybı bildiğini iddia eden
kişilere yönelmişlerdir. Ancak ilahi dinler, gaybın Allah’ın
tekelinde olduğunu, O’ndan başka kimsenin gaybı bilemeyeceğini
çünkü gaybı bilmenin ancak Allah’ın bir sıfatı olduğunu ve bir
kimsenin bu iddiada bulunmasının Tevhide aykırı olduğunu
belirtmişlerdir. İslam literatüründe “muğayyebt-ı hamse“ olarak
isimlendirilen ve Lokman Suresi 34. ayette yer alan “Kıyametin ne
zaman kopacağı, yağmurun ne zaman yağacağı, rahimlerdekinin
cinsiyeti, bir kimsenin yarın ne kazanacağı ve nerede öleceği”
meselesinde İlk dönem müfessir ve muhaddisleri ile bilim ve
teknolojinin geliştiği çağımızdaki İslam alimlerinin izahları arsında
önemli farklar bulunmaktadır. Bilim ve teknoljinin gelişmesiyle
Tevhide halel gelmemesi için bu problemi kelami açıdan ele alarak
çözmeye çalışacağız
The unseen is a subject that everyone is curious
abuot as the desire to learn the unknown and wonder about
future in humen natüre has pushed the people to be interested
in the sbject. We can say that the unseen is as old as humen
history. Throughout history people have consulted the people
such as soothsayers, psychics fortune tellers who claim to
know the unseen. But the divine religions have staded that the
unseen is under the control of Allah and no one else can
know about the future as knowing the unseen is only as
adjective of his and it is against the Tawhid for one to claim
this. There are important differaeces between the
explanations of first era hadith scholars, Koran interpreters
and İslam csholars inour scientifically and technologically
developed era on the subject “Mugayyebat-ı Hamse”(The five
thing of unknown for unseen) as stated in İslamic literatüre an
in Lokman Surah 34. verse as “When the doomsday will
come, when the rain will fall, the genders in wombs, whath a
person aperson will earn tomarrow an where he/she will die”.
We will tray to solve this problem by handling in kalami
perspective in order to prevent any damage to Tawhid with
the development of sience and technology.