“Namazda Avretin Hükmü” adlı bu makalede mukaddimeden sonra giriş kısmında avretin sözlük ve terim anlamı, avret yerleri örtmenin mükelleflere farz
olduğu ile ilgili âlimlerin icmâı ve örtmeye güç yetiren mükellefin avret yerleri
açık bir şekilde kıldığı namazının caiz olmayacağını ele aldım”
Birinci bölümde üç alt başlıkta şunları ele aldım: Birinci alt başlıkta, erkeğin
avretinin sınırı. İkincisinde, göbek ve dizin hükmü ve fakihlerin bu ikisi ile
ilgili görüşleri. Üçüncü alt başlıkta ise kadının avret sınırı ve fakihlerin bununla
ilgili görüşleri.
İkinci bölümde, erkek ve kadın için namazda gerekli olan elbise ve bu elbisenin
taşıması gereken özellikleri; avret yerinin veya bir kısmının açılması; sarkıtmak, ağzın kapatılması gibi namazda elbise ile ilgili mekruh olan şeyler ve
örtünmemenin hükmü. Sonra makaleyi önemli sonuçlarla bitirdim.
Abstract This study entitled “The Judgement of (Covering the) Private Parts During Prayer” starts with an introduction in which the definition of avrah (private parts of the body) as a term is provided, the unanimous decision of the scholars that covering the avrah during prayer is obligatory and that without this covering, the prayer is not valid when the person has the ability to do so, is given Then in the first section, there are three subsections. In the first subsection, the limits of man’s avrah is explained. In the second subsection, the judgement of navel and the knees and the scholars disagreement over this is explained. In the third subsection, the limits of woman’s avrah and scholars opions on this are explained. The second section include the proper dress for a man and woman during the
prayer and its features, the judgement of uncovering the avrah or a part of it,
and what is disliked to wear such as covering the mouth. The paper ends with
the most important conclusions