Adiyaman University Repository

Hemşirelik öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Sümen, Adem
dc.contributor.author Evgin, Derya
dc.date.accessioned 2022-05-25T08:15:32Z
dc.date.available 2022-05-25T08:15:32Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3025
dc.description.abstract Aim: This study, which was planned during compulsory distance education due to the coronavirus pandemic, was carried out to determine the self-regulated learning skills and readiness of nursing students and their views on distance education. Materials and Methods: The study was carried out with a cross-sectional and correlational design. The study was conducted in the Nursing Department of the Health Sciences Faculty. The sample of this study consisted of 184 nursing students. Data were collected with a personal information form, the Opinion Scale for Distance Education, the Self-Regulated Learning Skills Scale, and the Self-Directed Learning Readiness Scale. Results: The mean score of the effectiveness subdimension of the opinions scale for distance education was low. There was a positive and significant relationship between students’ readiness for self directed learning and their self-directed learning skills with their views on distance education. Conclusion: In order for students to have positive views and behaviors in the distance education process, their readiness for self-directed learning should be evaluated and their self-directed learning skills should be improved tr
dc.description.abstract Amaç: Koronavirüs salgını nedeniyle zorunlu uzaktan eğitim sırasında planlanan bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ve hazır bulunuşlukları ile uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, kesitsel ve ilişki arayıcı desende gerçekleştirilmiştir. Araştırma Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın örneklemini 184 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, kişisel bilgi formu, Uzaktan Eğitim Görüş Ölçeği, Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Kendi Kendine Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgular: Uzaktan eğitime yönelik görüşler ölçeğinin etkililik alt boyutu puan ortalaması düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin özyönetimli öğrenmeye hazır oluşları ve özyönetimli öğrenme becerileri ile uzaktan eğitime ilişkin görüşleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin olumlu görüş ve davranışlara sahip olabilmeleri için öz yönetimli öğrenmeye hazır bulunuşlukları değerlendirilmeli ve öz-yönetimli öğrenme becerileri arttırılmalıdır. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Uzaktan Eğitim tr
dc.subject Hemşirelik tr
dc.subject Öz Yönetimli Öğrenme tr
dc.subject Öğrenci tr
dc.subject Distance Education tr
dc.subject Nursing tr
dc.subject Self Regulated Learning tr
dc.subject Student tr
dc.title Hemşirelik öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik görüşleri tr
dc.title.alternative Self-regulated learning levels of nursing students and their views on distance education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8876-400X tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6460-3124 tr
dc.contributor.department Akdeniz University, Kumluca Faculty of Health Sciences, Department of Public Health Nursing, 07350, Antalya-Turkey tr
dc.contributor.department Akdeniz University, Kumluca Faculty of Health Sciences, Department of Pediatric Nursing, 07350, Antalya-Turkey tr
dc.identifier.endpage 56 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 45 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account