Amaç: Araştırma, ebelik bölümü öğrencilerinin
genetik hastalıklara ve genetik danışmanlığa ilişkin
bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma 1 Aralık-31 Mayıs 2017
tarihleri arasında, tanımlayıcı tipte, 10
fakülte/yüksekokulda yürütülmüştür. Araştırmanın
evrenini bu fakülte/yüksekokullarda öğrenim gören
ebelik bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmuş, 554
öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Verilerin sayı,
yüzde, ortalama, standart sapmaları verilmiş, p<0,05
değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %50,2’sinin genetik ve genetik
hastalık/kusurlarla ilgili bilgisini yeterli bulduğu,
%99,1’inin üçlü tarama testleri, %98,6’sının ultrason,
%97,7’sinin amniyosentez gibi prenatal tarama testleri
hakkında bilgisi olduğu, %78,2’sinin genetik
hastalıklar/danışmanlık konusunda daha fazla eğitim
almak istediği saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerinin genetik geçişli hastalıklar
hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, prenatal tanı
testleri hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunu
düşündükleri, genetik konusunda daha fazla eğitim
almak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Aim: The research was conducted to determine the
knowledge and opinions of midwifery students about
genetic diseases and genetic counseling.
Materials and Methods: The research was carried out
in descriptive type in 10 faculties/schools between 1
December-31 May 2017. The universe of the research
consisted of senior midwifery students studying at
these faculties/schools, and the research was completed
with 554 students. Number, percentage, mean and
standard deviations of the data were given, p<0.05 was
considered statistically significant.
Results: 50.2% of the students found their knowledge
about genetics and genetics sufficient, 99.1% had
knowledge about prenatal screening tests such as triple
screening tests, 98.6% ultrasound, 97.7%
amniocentesis, 78.2% It was determined that of them
wanted to get more training on genetic
diseases/counseling.
Conclusion: It was concluded that the students did not
have enough information about genetic inherited
diseases, they thought they had enough information
about prenatal diagnostic tests, and they wanted to get
more education on genetics