Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kındıroğlu, Zeynep
dc.contributor.author Yaşar Ekici, Fatma
dc.date.accessioned 2020-06-29T11:52:02Z
dc.date.available 2020-06-29T11:52:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/296
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasında, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasında, ebeveynlerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki 4 ilçede (Şişli, Küçükçekmece, Avcılar, Üsküdar) yer alan 8 devlet okul öncesi eğitim kurumunda eğitim görmekte olan 3-6 yaş grubu 300 çocuk ve ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen araştırma verilerinin istatiksel çözümlemeleri IBM SPSS Statistics 22 programında Spearman Sıra Farkları Korelasyon Analizi, Kruskal Wallis H Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ebeveynlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. tr
dc.description.abstract The main purpose of this study was to examine the relationship between psychological well-being and psychological resilience levels of parents, and social competence and behaviors of children. Within the scope of this main purpose, it was examined whether there is a significant relationship between psychological well-being and psychological resilience levels of parents, between psychological well-being levels of parents and social competence and behaviors of their children, and between psychological resilience levels of parents and social competence and behaviors of their children. The sample of this study conducted in the relational screening model and choosed by simple random sampling method consists of 300 children aged between 3-6 years who are studying in 8 state preschool institutions located in 4 districts of Istanbul province (Şişli, Küçükçekmece, Avcılar, Üsküdar) during the 2017-2018 academic year and their parents. The Personal Information Form, Psychological Well-Being Scale, Psychological Resilience Scale for Adults and Social Competence and Behavior Evaluation-30 Scale were used as data collection tools. Statistical analyses of the obtained research data were carried out using the Spearman Rank-Order Correlation Analysis, Kruskal-Wallis H Test and Mann-Whitney U Test in IBM SPSS Statistics 22 program. At the end of the research, it was determined that there was a significant relationship between psychological well-being and psychological resilience levels of parents, and the social competence and behaviors of their children. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okulöncesi tr
dc.subject Psikolojik iyi oluş tr
dc.subject Psikolojik dayanıklılık tr
dc.subject Sosyal yetkinlik tr
dc.subject Preschool tr
dc.subject Psychological well-being tr
dc.subject Psychological resilience tr
dc.subject Social competence tr
dc.title Ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişki tr
dc.title.alternative The relationship between psychological well-being and psychological resilience levels of parents and social competence and behaviors of children tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 124775 tr
dc.contributor.department İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 157 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 138
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster