Adiyaman University Repository

Öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkiler

Show simple item record

dc.contributor.author Korkmaz, Ercan
dc.contributor.author Karabağ Köse, Esra
dc.date.accessioned 2020-06-29T11:51:56Z
dc.date.available 2020-06-29T11:51:56Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/295
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, ortaokul ve liselerde görev yapan ve tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenen 411 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Değişim Eğilimleri Ölçeği ve Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğretmen Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, değişim eğilimlerinin pozitif boyutları (değişimde girişimcilik ve değişimin yararına inanma) ile öğretmen sınıf liderliği düzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bulgular, öğretmenlerin değişimde girişimcilik ve değişimin yararına inanma eğilimlerinin öğretmen sınıf liderliğini olumlu etkilediğini, statükoyu koruma eğilimlerinin ise olumsuz etkilediğini ortaya koymuştur. Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin okul ve sınıf düzeyindeki inisiyatif alanlarının genişletilerek değişim ve girişimcilik eğilimlerinin desteklenmesi önerilmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study to investigate the relations between teachers' classroom leadership levels and their change tendencies. 411 teachers working in the middle and senior high schools participated in the study. In the study; the Teacher Classroom Leadership Scale Teacher Form and Change Tendencies Scale were used as measurement instruments. In the study, descriptive statistics, correlation and regression analysis were used. Research findings show that there are positive and significant relationships between the positive dimensions of the change tendencies and classroom leadership levels of teachers. The findings revealed that entrepreneurship in change and belief in the usefulness of change positively affect teacher classroom leadership, while tendency of keeping the status negatively. In line with the results, it is recommended supporting the change tendencies and entrepreneurship of teachers by expanding the right of initiative at the school and classroom level. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Değişim eğilimleri tr
dc.subject Öğretmen liderliği tr
dc.subject Öğretmen sınıf liderliği tr
dc.subject Tendencies of change tr
dc.subject Teacher leadership tr
dc.subject Teacher classroom leadership tr
dc.title Öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkiler tr
dc.title.alternative Relationship between teachers' change tendencies and classroom leadership levels tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 171053 tr
dc.contributor.department Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 137 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 122
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account