Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Beşken Ergişi, Meral
dc.date.accessioned 2020-06-29T11:51:49Z
dc.date.available 2020-06-29T11:51:49Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/294
dc.description.abstract Öğretmenlik uygulamaları ve okul deneyimleri öğretmen adaylarına mesleğe başlamadan önce gerçek yaşam deneyimleri sağladığı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma A.B.D’nin Arizona Eyalet Universitesi’nden mezun olmuş ve mesleğe yeni başlamış öğretmenlerin öğretmenlik uygulamaları ve okul deneyimlerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı bu çalışmada iki ayrı yarı-yapılandırılmış derinlemesine yüz yüze görüşme ve bir odak grup görüşmesi ile öğretmen görüşleri alınmıştır. Verilerin analizi sonucu öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi uygulamalarının, öğretmenlerin mesleğe başlamadan yeterli sınıf içi deneyimini belli oranda karşılamaktadır. Bununla birlikte, öğretmen adayları bu uygulamaların gerçek yaşam deneyimine hazırlama konusunda daha etkili olabilmesi için önemli öneriler sunmuşlardır. Öğretmenlik uygulamasının süresi ve zamanlaması da bu çalışmada vurgu yapılan önemli sonuçlardan biridir. Öğretmenler, öğretmenlik uygulamasının dönemin en başından başlamış olmasının kendileri öğretmenliğe başladığında dönemin başını daha sorunsuz geçirmelerine yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca danışman öğretmenin, öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimindeki rolünün öğretmen adayları ve mesleğe yeni başlayan öğretmenler için olan önemi araştırmanın kayda değer sonuçlardan biri olarak çıkmıştır. tr
dc.description.abstract Student teaching experiences in teacher education programs hold a crucial part since they provide teacher candidates with practical experience before they enter the profession. This study inquires the role of split student teaching employed in early childhood teacher education program at a southwestern U.S. state university on experiences of beginning teachers’ who graduated from this program. In this qualitative research, participants’ reflections to their field experiences in the program were gathered through two in-depth individual interviews and one focus group interview. An analysis of interview data revealed that beginning teachers’ student teaching experiences partially fulfilled their need of having adequate in-classroom experience before starting their teaching careers; yet they highlighted some suggestions for student teaching assignments to better prepare prospective teacher candidates in the program. The length and timing of student teaching has also emerged as an important result of this study. Furthermore, participants highlighted the role and importance of mentor-teachers during their student teaching. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmenlik uygulaması tr
dc.subject Okul deneyimi tr
dc.subject Mesleğe yeni başlayan öğretmenler tr
dc.subject Okul öncesi öğretmeni tr
dc.subject Student teaching tr
dc.subject Field experience tr
dc.subject Internsip tr
dc.subject Beginning teachers tr
dc.subject Early childhood teacher tr
dc.title Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşleri tr
dc.title.alternative Beginning early childhood teachers’ reflections on their student teaching experiences tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 24221 tr
dc.contributor.department Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 330 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 310 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster