dc.contributor.author |
Beşken Ergişi, Meral |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-29T11:51:49Z |
|
dc.date.available |
2020-06-29T11:51:49Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/294 |
|
dc.description.abstract |
Öğretmenlik uygulamaları ve okul deneyimleri öğretmen adaylarına mesleğe başlamadan önce gerçek yaşam deneyimleri sağladığı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma A.B.D’nin Arizona Eyalet Universitesi’nden mezun olmuş ve mesleğe yeni başlamış öğretmenlerin öğretmenlik uygulamaları ve okul deneyimlerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı bu çalışmada iki ayrı yarı-yapılandırılmış derinlemesine yüz yüze görüşme ve bir odak grup görüşmesi ile öğretmen görüşleri alınmıştır. Verilerin analizi sonucu öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi uygulamalarının, öğretmenlerin mesleğe başlamadan yeterli sınıf içi deneyimini belli oranda karşılamaktadır. Bununla birlikte, öğretmen adayları bu uygulamaların gerçek yaşam deneyimine hazırlama konusunda daha etkili olabilmesi için önemli öneriler sunmuşlardır. Öğretmenlik uygulamasının süresi ve zamanlaması da bu çalışmada vurgu yapılan önemli sonuçlardan biridir. Öğretmenler, öğretmenlik uygulamasının dönemin en başından başlamış olmasının kendileri öğretmenliğe başladığında dönemin başını daha sorunsuz geçirmelerine yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca danışman öğretmenin, öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimindeki rolünün öğretmen adayları ve mesleğe yeni başlayan öğretmenler için olan önemi araştırmanın kayda değer sonuçlardan biri olarak çıkmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
Student teaching experiences in teacher education programs hold a crucial part since they provide teacher candidates with practical experience before they enter the profession. This study inquires the role of split student teaching employed in early childhood teacher education program at a southwestern U.S. state university on experiences of beginning teachers’ who graduated from this program. In this qualitative research, participants’ reflections to their field experiences in the program were gathered through two in-depth individual interviews and one focus group interview. An analysis of interview data revealed that beginning teachers’ student teaching experiences partially fulfilled their need of having adequate in-classroom experience before starting their teaching careers; yet they highlighted some suggestions for student teaching assignments to better prepare prospective teacher candidates in the program. The length and timing of student teaching has also emerged as an important result of this study. Furthermore, participants highlighted the role and importance of mentor-teachers during their student teaching. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Öğretmenlik uygulaması |
tr |
dc.subject |
Okul deneyimi |
tr |
dc.subject |
Mesleğe yeni başlayan öğretmenler |
tr |
dc.subject |
Okul öncesi öğretmeni |
tr |
dc.subject |
Student teaching |
tr |
dc.subject |
Field experience |
tr |
dc.subject |
Internsip |
tr |
dc.subject |
Beginning teachers |
tr |
dc.subject |
Early childhood teacher |
tr |
dc.title |
Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşleri |
tr |
dc.title.alternative |
Beginning early childhood teachers’ reflections on their student teaching experiences |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
24221 |
tr |
dc.contributor.department |
Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
330 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
310 |
tr |
dc.identifier.volume |
9 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |