dc.contributor.author |
Gelici, Özlem |
|
dc.contributor.author |
Bilgin, İbrahim |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-29T11:39:52Z |
|
dc.date.available |
2020-06-29T11:39:52Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.issn |
2147-1630 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/292 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımları başarı bölümleri, küme destekli bireyselleştirme ve takım oyun turnuva tekniklerinin tanıtımı ve bu tekniklerin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde uygulandıkları sınıflardaki öğrencilerin bu teknikler hakkındaki görüşlerinin inlenmesidir. Araştırmanın örneklemini bir devlet ilköğretim okulunun 3 şubesinde öğrenim gören 116 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı ilköğretim okulu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma belirlenen 3 şubede 6 hafta (24 ders saati) süresince yürütülmüştür. Uygulama sonunda öğrencilerin teknikler hakkındaki görüşlerini almak amacıyla öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir form verilmiştir. Öğrencilerin birçoğu tekniklerin öğrenmelerini kolaylaştırdığını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini, matematik korkularının azaldığını, sosyal becerilerinin geliştiğini belirtmişler, tekniklerin diğer derslerde de uygulanmasını istemişlerdir. Bunun yanında çoğu öğrenci grup arkadaşları ile anlaşamadığından, grup arkadaşlarının yeterli çaba göstermediğinden yakınmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this study was to introduce cooperative learning techniques Student Teams Achievement Deviation (STAD), Team Assisted Individualization (TAI) and Team Games Tournaments (TGT) and to determine opinions’ of students about cooperative learning techniques. The sample of the study is 116 seventh grade students of three classes in a government primary school. The school determined the convenience sampling method. The research was conducted within 6 weeks. To determine opinions’ of students about cooperative learning techniques, open ended questionnaire was administered to the students. According to open ended questionnaire students expressed that were learning easily, courses passing more fun, reducing fear of maths, developing social skills. Although some of the students expressed that conflicting with their group friends, their group friends making no effort. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Matematik öğretimi |
tr |
dc.subject |
İşbirlikli öğrenme yöntemi |
tr |
dc.subject |
Öğrenci görüşleri |
tr |
dc.subject |
Teaching mathematics |
tr |
dc.subject |
Cooperative learning method |
tr |
dc.subject |
Students’ opinions |
tr |
dc.title |
İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Introducing cooperative techniques and examining students’ opinions |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Gültepe İlköğretim Okulu İskenderun, Hatay |
tr |
dc.contributor.department |
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
70 |
tr |
dc.identifier.issue |
1 |
tr |
dc.identifier.startpage |
40 |
tr |
dc.identifier.volume |
1 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi |
tr |