Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gelici, Özlem
dc.contributor.author Bilgin, İbrahim
dc.date.accessioned 2020-06-29T11:39:52Z
dc.date.available 2020-06-29T11:39:52Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 2147-1630
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/292
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımları başarı bölümleri, küme destekli bireyselleştirme ve takım oyun turnuva tekniklerinin tanıtımı ve bu tekniklerin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde uygulandıkları sınıflardaki öğrencilerin bu teknikler hakkındaki görüşlerinin inlenmesidir. Araştırmanın örneklemini bir devlet ilköğretim okulunun 3 şubesinde öğrenim gören 116 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı ilköğretim okulu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma belirlenen 3 şubede 6 hafta (24 ders saati) süresince yürütülmüştür. Uygulama sonunda öğrencilerin teknikler hakkındaki görüşlerini almak amacıyla öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir form verilmiştir. Öğrencilerin birçoğu tekniklerin öğrenmelerini kolaylaştırdığını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini, matematik korkularının azaldığını, sosyal becerilerinin geliştiğini belirtmişler, tekniklerin diğer derslerde de uygulanmasını istemişlerdir. Bunun yanında çoğu öğrenci grup arkadaşları ile anlaşamadığından, grup arkadaşlarının yeterli çaba göstermediğinden yakınmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to introduce cooperative learning techniques Student Teams Achievement Deviation (STAD), Team Assisted Individualization (TAI) and Team Games Tournaments (TGT) and to determine opinions’ of students about cooperative learning techniques. The sample of the study is 116 seventh grade students of three classes in a government primary school. The school determined the convenience sampling method. The research was conducted within 6 weeks. To determine opinions’ of students about cooperative learning techniques, open ended questionnaire was administered to the students. According to open ended questionnaire students expressed that were learning easily, courses passing more fun, reducing fear of maths, developing social skills. Although some of the students expressed that conflicting with their group friends, their group friends making no effort. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik öğretimi tr
dc.subject İşbirlikli öğrenme yöntemi tr
dc.subject Öğrenci görüşleri tr
dc.subject Teaching mathematics tr
dc.subject Cooperative learning method tr
dc.subject Students’ opinions tr
dc.title İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Introducing cooperative techniques and examining students’ opinions tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Gültepe İlköğretim Okulu İskenderun, Hatay tr
dc.contributor.department Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 70 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 40 tr
dc.identifier.volume 1 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster