dc.contributor.author |
Balak, Zeynep |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-26T07:21:05Z |
|
dc.date.available |
2022-04-26T07:21:05Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2911 |
|
dc.description.abstract |
Hatalı çözüm metodunda öğrenciler, hatalı çözüm etkinliklerini inceleyerek
hataları bulup düzeltir. Bu sayede hatayı tekrarlamamaları ve bilgiyi keşfederek
öğrenmeleri sağlanır. Bu çalışmada kareköklü ifadeler konusuna ilişkin öğrenci
hataları, matematik öğretiminde hatalı çözüm etkinliklerinin uygulanmasına yönelik
oluşabilecek değişimleri kareköklü ifadeler konu bazında öğretmen görüşleri ile
keşfetmek ve hatalı çözüm etkinliklerine ilişkin öğretmenlerin bakış açılarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması olarak tasarlanan çalışmanın verileri 12
ortaokul matematik öğretmeni ile kareköklü ifadeler konusunun öğretimine yönelik 5
adet hatalı çözüm etkinliği üzerine yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde, içerik analizi ve açık kodlama yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarında öğretmenler, öğrencilerin kareköklü ifadeler konusunda
öğrenme sürecinde zorluk yaşadıklarını ve hatalar yaptıklarını dile getirmişlerdir.
Öğretmenlerin öğretim sürecinde yaşadıkları zorlukların nedenlerinin çoğunlukla
öğrencilerden kaynaklı olduğu görülmüştür. Olası öğrenci hataları üzerine kurulu
hatalı çözüm etkinliklerini inceleyen öğretmenlerin, etkinliklere olumlu baktıkları ve
hatayı tekrarlamama, kalıcı öğrenme, dönüt sağlama, olumlu tutum geliştirme,
düşünme becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu değişim sağlayacağı dile getirilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
In the erroneous solution method, students engage with activities that include
errors and aim to find and correct the errors. In this way, they learn mathematics by
discovering the errors, and as a result, they may not repeat those misconceptions. The
purpose of this study is to examine middle school teachers' perspectives on the
students' errors in learning square root expressions and on the effectiveness of the
erroneous solution method in teaching square roots. The study was designed as a case
study and the data collection involved semi-structured interviews, that includes five
erroneous solution activities for the teaching of square root, with twelve middle school
mathematics teachers. The data were analyzed by conducting both content analysis
and open coding methods. The results revealed that the teachers stated that the students
had difficulties in learning square root and had many misconceptions on square root
expressions. The participant teachers claimed that the reason for the difficulties of
teaching square roots mainly was because of the students' misconceptions. The
teachers, who examined the erroneous solution activities based on possible student
errors, stated that this kind of activities may have a positive change in learning square
roots and prevent students from repeating those errors, enhance permanent learning,
provide feedback, develop a positive attitude, and develop crucial thinking skills. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Hatalı çözüm yöntemi |
tr |
dc.subject |
Hatalardan öğrenme |
tr |
dc.subject |
Öğretim uygulamaları |
tr |
dc.subject |
Kareköklü sayılar |
tr |
dc.subject |
Erroneous solution method |
tr |
dc.subject |
Learning from errors |
tr |
dc.subject |
Instructional practices |
tr |
dc.subject |
Square roots |
tr |
dc.title |
Kareköklü ifadeler konusunun öğretiminde hatalı çözüm metodunun kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri |
tr |
dc.title.alternative |
Teachers' perspectives on the erroneous solution method in teaching square root expressions |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
140 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |