| dc.contributor.author | Balak, Zeynep | |
| dc.date.accessioned | 2022-04-26T07:21:05Z | |
| dc.date.available | 2022-04-26T07:21:05Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2911 | |
| dc.description.abstract | Hatalı çözüm metodunda öğrenciler, hatalı çözüm etkinliklerini inceleyerek hataları bulup düzeltir. Bu sayede hatayı tekrarlamamaları ve bilgiyi keşfederek öğrenmeleri sağlanır. Bu çalışmada kareköklü ifadeler konusuna ilişkin öğrenci hataları, matematik öğretiminde hatalı çözüm etkinliklerinin uygulanmasına yönelik oluşabilecek değişimleri kareköklü ifadeler konu bazında öğretmen görüşleri ile keşfetmek ve hatalı çözüm etkinliklerine ilişkin öğretmenlerin bakış açılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması olarak tasarlanan çalışmanın verileri 12 ortaokul matematik öğretmeni ile kareköklü ifadeler konusunun öğretimine yönelik 5 adet hatalı çözüm etkinliği üzerine yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi ve açık kodlama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında öğretmenler, öğrencilerin kareköklü ifadeler konusunda öğrenme sürecinde zorluk yaşadıklarını ve hatalar yaptıklarını dile getirmişlerdir. Öğretmenlerin öğretim sürecinde yaşadıkları zorlukların nedenlerinin çoğunlukla öğrencilerden kaynaklı olduğu görülmüştür. Olası öğrenci hataları üzerine kurulu hatalı çözüm etkinliklerini inceleyen öğretmenlerin, etkinliklere olumlu baktıkları ve hatayı tekrarlamama, kalıcı öğrenme, dönüt sağlama, olumlu tutum geliştirme, düşünme becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu değişim sağlayacağı dile getirilmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | In the erroneous solution method, students engage with activities that include errors and aim to find and correct the errors. In this way, they learn mathematics by discovering the errors, and as a result, they may not repeat those misconceptions. The purpose of this study is to examine middle school teachers' perspectives on the students' errors in learning square root expressions and on the effectiveness of the erroneous solution method in teaching square roots. The study was designed as a case study and the data collection involved semi-structured interviews, that includes five erroneous solution activities for the teaching of square root, with twelve middle school mathematics teachers. The data were analyzed by conducting both content analysis and open coding methods. The results revealed that the teachers stated that the students had difficulties in learning square root and had many misconceptions on square root expressions. The participant teachers claimed that the reason for the difficulties of teaching square roots mainly was because of the students' misconceptions. The teachers, who examined the erroneous solution activities based on possible student errors, stated that this kind of activities may have a positive change in learning square roots and prevent students from repeating those errors, enhance permanent learning, provide feedback, develop a positive attitude, and develop crucial thinking skills. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Hatalı çözüm yöntemi | tr |
| dc.subject | Hatalardan öğrenme | tr |
| dc.subject | Öğretim uygulamaları | tr |
| dc.subject | Kareköklü sayılar | tr |
| dc.subject | Erroneous solution method | tr |
| dc.subject | Learning from errors | tr |
| dc.subject | Instructional practices | tr |
| dc.subject | Square roots | tr |
| dc.title | Kareköklü ifadeler konusunun öğretiminde hatalı çözüm metodunun kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri | tr |
| dc.title.alternative | Teachers' perspectives on the erroneous solution method in teaching square root expressions | tr |
| dc.type | Thesis | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | tr |
| dc.identifier.endpage | 140 | tr |
| dc.identifier.startpage | 1 | tr |