dc.contributor.author |
Başaran, Hilal Betül |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-26T07:21:01Z |
|
dc.date.available |
2022-04-26T07:21:01Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2909 |
|
dc.description.abstract |
Çalışmamız yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; çalışmanın amacı, önemi ve yöntemi üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde, bu konu hakkında daha önceden yapılmış olan önceki çalışmalar kısmı yer almaktadır. Üçüncü bölümde, deprem, depreme dayanıklılık, sismik aktivite, süneklik, rijitlik, sismik izolasyon ve otopark gibi kavramlara ilişkin kavramsal çerçeveye yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, normal yapılar ve sismik izolatörlü yapıların deprem performansları kıyaslanmakta ve sismik izolasyonlu yapıların Türkiye'de ve dünyada incelenmesinin yanında, sistemin özellikleri, sınıflandırılması, depreme karşı dayanıklılık ölçütleri ve Yönetmelik koşullarından bahsedilmektedir. Beşinci bölümde, otoparklardan söz edilmekte, Yapı Elemanlarının Davranışları, tasarımları ve depreme dayanıklılıkları tahlil edilmektedir. Altıncı bölümde, çalışmanın konusuna ilişkin yapılan 5 katlı otopark SAP2000 bilgisayar programında, yeni yürürlüğe giren 2018 Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği ele alınıp çizilerek gerekli izolatörler eklenmiştir. İzolatör eklenerek analizi yapılmış olan otoparkın araç doluluk oranlarına göre karşılaştırılması yapılmıştır. Yedinci bölümde ise ortaya çıkan sonuçlar ve öneriler sıralanmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
This research consists of seven chapters. The aim, significance and method of the research are emphasized in the first part. The second part includes previous related literature on the topic in this research. In the third part, the conceptual framework of notions such as earthquake, earthquake resistance, seismic activity, ductility, rigidity, seismic isolation and parking is given. In the fourth part, the earthquake performances of normal structures and structures with seismic isolators are compared and in addition to the examination of seismic isolated structures in Turkey and in the World, the characteristics of the system, its classification, earthquake resistance criteria and the conditions of the Regulation are mentioned. Parking lots are mentioned and the behaviors, designs and earthquake resistance of the Building Elements are analyzed in the fifth part. In the sixth part, the newly enacted 2018 Turkish Building Earthquake Regulation was drawn and the necessary isolators were added in the SAP2000 computer program for the 5-storey car park, which was carried out in this study. Vehicle occupancy rates of the parking lot which were analyzed by adding an insulator were compared. In the seventh part, the results and recommendations are listed. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Otopark |
tr |
dc.subject |
Deprem Performansı |
tr |
dc.subject |
Sismik Aktivite |
tr |
dc.subject |
Normal Yapı |
tr |
dc.subject |
Sismik İzolatörlü Yapı |
tr |
dc.subject |
Süneklik |
tr |
dc.subject |
Dayanım |
tr |
dc.subject |
Rijitlik |
tr |
dc.subject |
Parking Lot |
tr |
dc.subject |
Earthquake Performance |
tr |
dc.subject |
Seismic Activity |
tr |
dc.subject |
Normal Structure |
tr |
dc.subject |
Seismic Isolator Structure |
tr |
dc.subject |
Ductility |
tr |
dc.subject |
Strength |
tr |
dc.subject |
Rigidity |
tr |
dc.title |
Otoparklarda sismik izolasyon uygulamasının yapıların dinamik performansına etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of seismic insulation in parking areas on the dynamic performance of buildings |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
102 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |