Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Kuramın uygulamayla buluşamadığı yer: erken çocuklukta matematik eğitimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alat, Zeynep
dc.date.accessioned 2020-06-29T11:01:02Z
dc.date.available 2020-06-29T11:01:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/288
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimini nasıl gerçekleştirdiklerini saptamaktır. Bu amaç kapsamında ele aldıkları matematik beceri ve kazanımların düzeyi ile matematik etkinliklerindeki pedagojik yaklaşımlarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu iki farklı anaokulunda görev yapmakta olan 16 öğretmen oluşturmuştur. Nitel yöntem kullanılan çalışmada veriler gözlem ve görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmenler tarafından öğrencilerinin bireysel farklılıklarının, informal kanallarla edindikleri matematik deneyim, bilgi ve becerilerinin göz ardı edildiği tespit edilmiştir. Çocukların, manipulatif ya da teknoloji kullanımının pek söz konusu olmadığı, öğretmen merkezli gerçekleştirilen çalışma kâğıdı etkinlikleriyle saatlerce meşgul tutuldukları görülmüştür. Ayrıca çalışma grubundaki öğretmenlerin, tavsiye edilen eğitim uygulamalarının değerini fark etmelerini sağlayacak; iyi uygulamaları gözlemleme, deneyimleme ve uygulamaları için fırsatlar sunan; geri bildirim alma ve vermelerine imkân veren bir mesleki ağa erişimlerini sağlayacak sürekli ve kapsamlı bir hizmet içi eğitim programına ihtiyaçları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this qualitative study was to explore how teachers of young children provide math education in their classrooms in Turkey. More specifically, attention was paid to reveal the levels of math skills and concepts that were addressed in, and pedagogical approaches that were characterized the math practices in two pre-k programs. Data was obtained through observations and interviews. Content analysis of the data revealed that there was a disregard for individual differences, and children's informal math experiences, knowledge and skills. Children had to spend hours in teacher directed activities that mostly comprised of worksheets without much use of manipulatives or technology. Connections between children's real lives and teaching activities were rarely made. There is an urgent need for ongoing and extensive teacher development programs in which teachers could see value in recommended teaching practices; find plenty of opportunities to observe, experiment, and implement good practices; receive and provide feedback in a network of professionals. Partnership between universities and schools should become more effective and not be limited to curriculum development or one-shot training sessions. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Erken çocukluk tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Öğretmenler tr
dc.subject Early childhood education tr
dc.subject Mathematics tr
dc.subject Teachers tr
dc.title Kuramın uygulamayla buluşamadığı yer: erken çocuklukta matematik eğitimi tr
dc.title.alternative Where theory does not meet the practice: teaching math to young children in turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 15001 tr
dc.contributor.department Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 20 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster