dc.contributor.author |
Emiroğlu, Bülent Gürsel |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-29T07:18:02Z |
|
dc.date.available |
2020-06-29T07:18:02Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/284 |
|
dc.description.abstract |
Bilgisayar bilimleri alanındaki yeni gelişmeler, üniversitelerin eğitim süreçlerini desteklemek için kullandığı sistemlerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını sağlamıştır. Bu sistemlerin arasında, öğretim elemanlarının çevrimiçi öğrenme süreçlerini yürütmek için kullandıkları araçların başında, öğrenme yönetim sistemleri yer almaktadır. Bugün, öğrenme yönetim sistemlerindeki artışla birlikte kullanılabilirlik testi ihtiyacının karşılanması hem kullanıcı memnuniyetini sağlamaya yönelik hem de uygun yazılım çözümlerinin ortaya çıkarılması için daha da önemli olmaktadır. Bu çalışma, birçok üniversitede yaygın olarak kullanılan bulut tabanlı bir öğrenme yönetim sisteminin (Edmodo) kullanılabilirliğinin öğretim elemanları açısından nasıl algılandığını anlamaya çalışmaktadır. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında, 12 öğretim elemanının kullanılabilirlik algıları Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği ile incelenmiştir. Çalışmanın nitel kısmında ise, öğretim elemanlarınca yazılımda karşılaşılan kullanılabilirlikle ilgili durumlara yönelik veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bulgular, öğrenme yönetim sisteminin web uygulama tarafının öğretim elemanlarında ortanın üzerinde kullanılabilirlik algısı oluşturduğunu göstermiştir. Bunun yanında, sistem yüklenme hızına, site yapısına, ödev yönetimi ve notlandırmaya, Türkçe dil desteğine, içerik filtreleme ve etiketleme konularına ve son olarak da rozet sistemine yönelik kullanılabilirliği etkileyen bazı durumların olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularının, yazılım geliştiriciler ve karar verici kurumlar için öğretim elemanlarının kullanılabilirlik algılarını daha iyi anlamada ve yazılımdaki kullanılabilirliği ilgilendiren iyileştirme ihtiyaçlarının saptanmasında rehber olması beklenmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
New developments in the field of computer science have allowed the development and dissemination of the systems that universities use to support their educational processes. Among these systems, learning management systems are at the top of the tools faculty members use to carry out online learning processes. Today, with the increase in learning management systems, meeting the need for usability testing is becoming more important both for ensuring user satisfaction and for revealing appropriate software solutions. This study seeks to understand how faculty members perceive the usability of a cloud-based learning management system that is widely used in many universities. The study adopted the convenience sampling method of purposeful sampling strategies. In the quantitative part of the study, the perceived usability was examined with the System Usability Scale by 12 faculty members. In the qualitative part of the study, the data about the usability issues that faculty members face in the software were collected by semi-structured interviews and investigated using content analysis method. Findings have shown that the web application side of the learning management system got an above average perceived usability. Besides, some issues that affect perceived usability were found regarding to system loading speed, site structure, assignment management and grading mechanism, Turkish language support, content filtering and labeling, and finally the badge system. The findings of this study are intended to provide guidance to software developers and decision makers to better understand the perceived usability of faculty members and to identify the need for improvement of the software usability. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Öğrenme yönetim sistemi |
tr |
dc.subject |
Kullanılabilirlik |
tr |
dc.subject |
İnsan-bilgisayar etkileşimi |
tr |
dc.subject |
Edmodo |
tr |
dc.subject |
Learning management system |
tr |
dc.subject |
Usability |
tr |
dc.subject |
Human-computer interaction |
tr |
dc.subject |
Edmodo |
tr |
dc.title |
Edmodo öğrenme yönetim sisteminin öğretim elemanları tarafından algılanan kullanılabilirliğinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Investigating faculty members’ perceived usability of Edmodo learning management system |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
41691 |
tr |
dc.contributor.department |
Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Yazılım Ana Bilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
175 |
tr |
dc.identifier.issue |
1 |
tr |
dc.identifier.startpage |
158 |
tr |
dc.identifier.volume |
9 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |