Çalışmanın amacı, Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim alanında 2009-2018 yılları arasında yayımlanan 7000 çalışmayı bibliyometrik açıdan inceleyerek, alanda son 10 yıldaki eğilim ve trendleri ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Web of Science Core Collection veri tabanında “Sustainable Development” ve “Education” konu başlıklarında tarama gerçekleştirilmiş ve çalışmalara ait bibliyometrik verilere ulaşılmıştır. Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim ile ilgilenen akademisyen ve araştırmacılara katkı sağlamak amacıyla, sürdürülebilir kalkınma kavramıyla ilgili güncel konular, bu çalışma ile birlikte ortaya çıkarılmıştır. Çalışmalar; yıllara göre yayın sayıları, yayın türleri, yayın dilleri, atıf analizleri, ülke işbirliktelikleri, ortak atıf ağları ile kavram-konu yönelimleri bağlamında incelenmiştir. Ayrıca ortak atıf ağları ile kavram-konu yönelimlerinin belirlenmesinde sosyal ağ analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, hem yayın hem de atıf sayıları bağlamında alana olan ilginin 2015 yılından sonra çarpıcı bir şekilde arttığı söylenebilir. Çalışmalar ağırlıklı olarak makale-bildiri türünde ve İngilizce dilinde gerçekleştirilmiştir. Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ülke işbirlikteliklerinde kilit rol oynadığı, en fazla atıf sayısına sahip derginin Journal of Cleaner Production, yazarın ise Anonymous adı altındaki ismi belirlenemeyen yazarlar olduğu belirlenmiştir. Öte yandan Arnim Wiek, Lauren Withycombe ve Charles L. Redman (2011) ise alanda en çok atıf alan kaynaktır. Eğitim, sürdürülebilirlik ve Endonezya alanda en çok çalışılan konulardır.
The purpose of this study is to show the tendencies and trends of the last 10 years in the field of Sustainable Development and Education by analyzing 7000 studies published between 2009-2018 bibliometrically. For this purpose Web of Science Core Collection database was scanned for “Sustainable Development” and “Education” headings and the bibliometric data of the studies were acquired. Current issues concerning sustainable development were revealed through this study for the purpose of making a contribution to those academicians and researchers interested in Sustainable Development and Education. The studies were analyzed according to: number of publications per year, types of publication, language of publication, citation analysis, country collaborations, common citation networks and concept-topic tendencies. In addition, social network analysis was employed for determining common citation networks and concept-topic tendencies. According to the results of this analysis, it can be said that the interest towards the field dramatically increased after 2000, in terms of both the number of publication and citations. The studies were mainly presented in the form of article or paper and in English. It was found that United States played a key role in country collaborations, the journal with the highest number of citations is Journal of Cleaner Production, whereas the author with the highest number of citations is Anonymous under which many citations were gathered. On the other hand, the study realized by Arnim Wiek, Lauren Withycombe and Charles L. Redman in 2011 is the most important reference source that has guided the field. Education, Sustainability and Indonesia are the most studied topics in the field.