dc.contributor.author |
Kalkan, Bilal |
|
dc.contributor.author |
Can, Nesime |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-29T07:12:42Z |
|
dc.date.available |
2020-06-29T07:12:42Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/282 |
|
dc.description.abstract |
Süpervizyon, psikolojik danışma ve psikolojik danışman eğitiminin ana unsurlarından biridir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki psikolojik danışman eğitimi programları, psikolojik danışmanlık eğitim müfredatının pratik bölümü olarak öğrencilerin süpervizyon altında danışmanlık uygulamasını ve stajını tamamlamalarını zorunlu tutmaktadır. Ancak, supervizyon Türkiye'de oldukça yeni bir alandır. Bu makale, süpervizyonun temelini, uluslararası ve ulusal standartlarla birlikte açıklar. Daha sonra, süpervizör ve psikolojik danışman adayının süpervizyon sürecindeki rolünü ele alır ve sıkça kullanılan süpervizyon modellerini kısaca açıklar. Türkiye'de klinik süpervizyonun güncel durumunu ve artan süpervizyon literatürünü 2010-2019 yılları arasında yayınlanmış süpervizyon ile ilgili makaleleri inceleyerek açıklar. Daha sonra ulusal standartlardaki süpervizyon eksikliğini ve süpervizyondaki sınırlılıkları tartışır. En son kısımda ise psikolojik danışma alanındaki eğitimciler, karar vericiler ve gelecek araştırmacılar için tavsiyeler sunar. |
tr |
dc.description.abstract |
Supervision is one of the main elements of counseling and counselor education, and counselor education programs require counselor trainees to complete practicum and internship under supervision as a practical part of counselor education curriculum in the United States. However, supervision is a fairly new concept in Turkey. This paper explains the foundation of supervision along with its international and national standards. Then, the paper addresses the role of the supervisee and the supervisor as well as providing a brief explanation of supervision models that are commonly being used. The current state of clinical supervision and growing supervision literature in Turkey are being explored by providing a discussion and a review of supervision related studies in Turkey from 2010 to 2019. Further, the lack of national standards for supervision and limitations of supervision are discussed. In the end, recommendations for counselor educators, policymakers, and future researchers are presented. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Süpervizyon |
tr |
dc.subject |
Akreditasyon |
tr |
dc.subject |
Psikolojik danışmanlık |
tr |
dc.subject |
Psikolojik danışman eğitimi |
tr |
dc.subject |
Standart |
tr |
dc.subject |
Supervision |
tr |
dc.subject |
Accreditation |
tr |
dc.subject |
Counseling |
tr |
dc.subject |
Counselor education |
tr |
dc.subject |
Standard |
tr |
dc.title |
Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon: Türkiye’deki mevcut durumun ve standartların araştırılması |
tr |
dc.title.alternative |
Supervision in counselor education: exploration of current status and standards in Turkey |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
274447 |
tr |
dc.contributor.authorID |
302427 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
290 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
271 |
tr |
dc.identifier.volume |
9 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |