Adiyaman University Repository

Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon: Türkiye’deki mevcut durumun ve standartların araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Kalkan, Bilal
dc.contributor.author Can, Nesime
dc.date.accessioned 2020-06-29T07:12:42Z
dc.date.available 2020-06-29T07:12:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/282
dc.description.abstract Süpervizyon, psikolojik danışma ve psikolojik danışman eğitiminin ana unsurlarından biridir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki psikolojik danışman eğitimi programları, psikolojik danışmanlık eğitim müfredatının pratik bölümü olarak öğrencilerin süpervizyon altında danışmanlık uygulamasını ve stajını tamamlamalarını zorunlu tutmaktadır. Ancak, supervizyon Türkiye'de oldukça yeni bir alandır. Bu makale, süpervizyonun temelini, uluslararası ve ulusal standartlarla birlikte açıklar. Daha sonra, süpervizör ve psikolojik danışman adayının süpervizyon sürecindeki rolünü ele alır ve sıkça kullanılan süpervizyon modellerini kısaca açıklar. Türkiye'de klinik süpervizyonun güncel durumunu ve artan süpervizyon literatürünü 2010-2019 yılları arasında yayınlanmış süpervizyon ile ilgili makaleleri inceleyerek açıklar. Daha sonra ulusal standartlardaki süpervizyon eksikliğini ve süpervizyondaki sınırlılıkları tartışır. En son kısımda ise psikolojik danışma alanındaki eğitimciler, karar vericiler ve gelecek araştırmacılar için tavsiyeler sunar. tr
dc.description.abstract Supervision is one of the main elements of counseling and counselor education, and counselor education programs require counselor trainees to complete practicum and internship under supervision as a practical part of counselor education curriculum in the United States. However, supervision is a fairly new concept in Turkey. This paper explains the foundation of supervision along with its international and national standards. Then, the paper addresses the role of the supervisee and the supervisor as well as providing a brief explanation of supervision models that are commonly being used. The current state of clinical supervision and growing supervision literature in Turkey are being explored by providing a discussion and a review of supervision related studies in Turkey from 2010 to 2019. Further, the lack of national standards for supervision and limitations of supervision are discussed. In the end, recommendations for counselor educators, policymakers, and future researchers are presented. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Süpervizyon tr
dc.subject Akreditasyon tr
dc.subject Psikolojik danışmanlık tr
dc.subject Psikolojik danışman eğitimi tr
dc.subject Standart tr
dc.subject Supervision tr
dc.subject Accreditation tr
dc.subject Counseling tr
dc.subject Counselor education tr
dc.subject Standard tr
dc.title Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon: Türkiye’deki mevcut durumun ve standartların araştırılması tr
dc.title.alternative Supervision in counselor education: exploration of current status and standards in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 274447 tr
dc.contributor.authorID 302427 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 290 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 271 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account