Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öykü temelli etkinliklerin çocukların yaratıcılık becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcı, Elçin
dc.contributor.author Belen, Hayrunnisa Bolay
dc.contributor.author Yaman Baydar, Işıl
dc.contributor.author Aksu, Gökhan
dc.contributor.author Okutan, Nesrin Şermin
dc.date.accessioned 2020-06-29T07:11:41Z
dc.date.available 2020-06-29T07:11:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/281
dc.description.abstract Bu araştırma, öykü temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract This research was conducted to reveal the effect of story-based activities on the creativity skills of 61 to 66 months old children attending kindergarten. The study group included 85 children (n: 45) and control (n: 40). In this research, pre-test / post-test control group experimental design was used to examine the effect of desen Story Based Activities ön on creativity skills of 61 to 66 months old children. ”Creativity Test with Torrance Paintings“ was used in the research. Hafta Story Based Activities “were applied to the experimental group for a total of six weeks during five working days of the week. As a result of the statistical analysis of the data; When the mean scores on the creativity skills of the children in the experimental and control groups were examined, it was determined that incel Story Based Activities ın was effective in favor of the experimental group. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul öncesi eğitimi tr
dc.subject Öykü tr
dc.subject Yaratıcılık tr
dc.subject Preschool education tr
dc.subject Story tr
dc.subject Creativity tr
dc.title Öykü temelli etkinliklerin çocukların yaratıcılık becerilerine etkisi tr
dc.title.alternative The efect of story based activities on children's creativity skills tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 223345 tr
dc.contributor.authorID 133434 tr
dc.contributor.authorID 309741 tr
dc.contributor.authorID 170419 tr
dc.contributor.department Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Bölümü tr
dc.contributor.department Bilim Uzmanı, Pursaklar 80. Yıl Anaokulu Müdürü tr
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Rektörlük Uzmanı tr
dc.identifier.endpage 249 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 226 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster