dc.contributor.author |
Karadağ, Enes Miraç |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-14T08:28:56Z |
|
dc.date.available |
2022-04-14T08:28:56Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2814 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada SAP2000 programında sandık kesitli betonarme köprü, sonlu elemanlar yöntemiyle modellenerek taşıt yükü etkisi altındaki yapısal davranışı incelenmiştir. Taşıt yükünün köprü yapısına olan etkisini görmek için iki farklı analiz yapılmıştır. Hareketli yük analizi yapılarak taşıt yükü etkisinde köprü yapısında meydana gelebilecek minimum ve maksimum etkiler görülmüştür. Köprü modeli dört açıklık ve üç ayaktan oluşmaktadır. Bu analiz türü için köprü tabliyesi üç gözlü sandık kesit ve tek gözlü sandık kesit olarak modellenmiştir. İki modele göre 16 farklı açıklık durumunda hareketli yük analizi yapılmıştır. Şartnamelerde belirtilen üç farklı kamyon türü için bu analizler gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda köprü yapısında meydana gelen deformasyon, kesme kuvveti ve eğilme momenti değerleri karşılaştırılmıştır. Zaman tanım alanında analiz yapılarak analiz süresi boyunca taşıt yükü etkisinde, köprü yapısında meydana gelebilecek etkiler görülmüştür. Köprü modeli üç gözlü, sandık kesitli ve üç açıklıklıdır. Şartnamelerde tanımlanan H30-S24 kamyonu köprü üzerinden beş farklı hızda, beş farklı sayıda ve 5 farklı takip mesafesinde geçirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda köprü yapısında meydana gelen deformasyon, kesme kuvveti ve eğilme momenti değerleri karşılaştırılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, in SAP2000 program, reinforced concrete bridge with box girder was modeled by finite element method and its structural behavior under the influence of vehicle load was examined. Two different analyses were conducted to see the impact of vehicle load on the bridge structure. By analyzing the moving load, the minimum and maximum effects that can occur in the bridge structure were observed in the impact of vehicle load. The bridge model consists of four spans and three legs. For this type of analysis, the bridge table is modeled as three-eye box girder and one-eye box girder. Moving load analysis was performed in 16 different aperture cases according to the two models. These analyses were carried out for three different types of trucks specified in the specifications. As a result of the analysis, the deformation, shear force and bending moment values of the bridge structure were compared. During the analysis period, the effects of vehicle load and bridge structure were observed by analyzing in the time definition area. The bridge model has three eyes, box girder and three spans. The H30-S24 truck defined in the specifications was passed over the bridge at five different speeds, five different numbers and 5 different tracking distances. As a result of the analysis, the deformation, shear force and bending moment values of the bridge structure were compared. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Köprü |
tr |
dc.subject |
Sandık Kesit |
tr |
dc.subject |
SAP2000 |
tr |
dc.subject |
Taşıt Yük |
tr |
dc.subject |
Bridge |
tr |
dc.subject |
Box Girder |
tr |
dc.subject |
SAP2000 |
tr |
dc.title |
Sandık kesitli betonarme köprülerin taşıt yükü etkisindeki yapısal davranışı |
tr |
dc.title.alternative |
Structural behavior of reinforced concrete bridges with box girder under the influence of vehicle load |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü ĠnĢaat Mühendisliği Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
77 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |