Bu araştırma, öykü temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili olduğu tespit edilmiştir.
This research was conducted to reveal the effect of story-based activities on the creativity skills of 61 to 66 months old children attending kindergarten. The study group included 85 children (n: 45) and control (n: 40). In this research, pre-test / post-test control group experimental design was used to examine the effect of desen Story Based Activities ön on creativity skills of 61 to 66 months old children. ”Creativity Test with Torrance Paintings“ was used in the research. Hafta Story Based Activities “were applied to the experimental group for a total of six weeks during five working days of the week. As a result of the statistical analysis of the data; When the mean scores on the creativity skills of the children in the experimental and control groups were examined, it was determined that incel Story Based Activities ın was effective in favor of the experimental group.