Adiyaman University Repository

Öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğrenmenin fen başarısına ve kalıcılığa etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Aslan Efe, Hülya
dc.contributor.author Bakır, Nazan
dc.date.accessioned 2020-06-29T07:09:10Z
dc.date.available 2020-06-29T07:09:10Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/280
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğretim stratejisinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen başarılarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubu öğrencileri ile “Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim” ünitesi öğrenme kutuları ile desteklenmiş buluş yoluyla öğrenme ile işlenirken, kontrol grubunda mevcut programın öngördüğü öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Diyarbakır-Çınar ilçesindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 48 (Deney:24, Kontrol:24) öğrenci katılmıştır. 10 haftalık deneysel öğrenme süreci sonunda deney grubu öğrencilerinin fen başarılarının ve kalıcılık düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerinkinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Deney grubu son test cinsiyet karşılaştırmalarında erkek ve kız öğrencilerin başarıları arasında kız öğrencilerin lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Fen öğretiminde kullanılan araç gereçlerin öğrenme kutusu formatında düzenleyerek yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarına entegre edilmesi araştırmanın önerileri arasındadır. tr
dc.description.abstract The study aims to determine the effects of learning boxes on the 5th grade students’ academic achievement and retention in science. In order to realise this aim, a quantitative research method including experimental used. Students in the experimental group were taught through learning boxes- based discovery learning during “Let’s Solve Our Body Puzzle” unit of the 5th grade science subject, while the students in the control group were taught the same unit through the teaching activities framed in the national curriculum. The participants involved 48 (Experiment: 24, Control: 24) students attending a state secondary school in Diyarbakır-Çınar district during the fall semester of 2016-2017 academic year. The study revealed that students taught through learning boxes-based discovery learning scored significantly higher in academic achievement comparison the participants in the control group after the 10 weeks of the experimental learning process. The post-test results showed a statistically significant difference between the male and the female participant students in experimental group. Integrating the tools used in science teaching in the form of learning boxes and integrate them into constructivist approaches is among suggestions of the research. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Buluş yoluyla öğrenme tr
dc.subject Öğrenme kutusu tr
dc.subject Başarı tr
dc.subject Kalıcılık tr
dc.subject Discovery learning tr
dc.subject Learning boxes tr
dc.subject Achievement tr
dc.subject Retention tr
dc.title Öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğrenmenin fen başarısına ve kalıcılığa etkisi tr
dc.title.alternative The effects of discovery learning supported with learning boxes on student achievement and retention in science tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 192729 tr
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Fen Bilgisi Öğretmeni, Fatih Ortaokulu tr
dc.identifier.endpage 270 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 250 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account