Adiyaman University Repository

Altıncı sınıf öğrencilerinin hücre konusundaki bilgi farkındalıkları ile kavram yanılgılarının dört aşamalı test ile belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Bozdağ, Hüseyin Cihan
dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.date.accessioned 2020-06-26T12:11:46Z
dc.date.available 2020-06-26T12:11:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/278
dc.description.abstract Bu araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusundaki bilgi farkındalıkları ile sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırma, İzmir şehir merkezindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 388 (184’ü kız, 204’ü erkek) ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin hücre konusundaki bilgi farkındalıkları ile kavram yanılgılarının tespitinde Hücre Kavramsal Ölçme Aracı (HKÖA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin hücre konusunda düşük kavramsal bilgi düzeyine sahip olduklarını göstermiştir. Diğer yandan öğrenci yanıtlarının güven düzeylerine dayalı analizi neticesinde öğrencilerin bilimsel gerçeklerle uyuşmayan kavramlara kendilerinden emin şekilde yanıt verdiği belirlenmiştir. Bu bağlamda dördü güçlü düzeyli, altısı orta düzeyli olmak üzere on kavram yanılgısı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, belirlenen kavram yanılgıları içerisinde yer alan güçlü düzeyli yanılgıların varlığı öğrencilerin bilişsel yapısına daha sıkı tutunan kavram yanılgılarının bulunduğuna işaret etmektedir. tr
dc.description.abstract In this study, the purpose is to determine the misconceptions and knowledge awareness of sixth grade students about the cell by using four tier Cell Conceptual Measuring Tool (CCMT). The study was conducted with 388 (184 female and 204 male) students studying at a state middle school in Izmir city center. In the analysis of the data, descriptive statistical techniques were used. According to the results obtained, it was determined that the students had low conceptual understanding rates about the cell. In the other hand, it has been determined that students respond confidently to concepts that are incompatible with scientific facts as a result of analysis of student responses based on confidence levels. In this context, ten different misconceptions have been identified, four of them are strong-level and six are intermediate-level. As a result, the presence of strong-level misconceptions within the identified misconceptions indicates that there are misconceptions which are more tightly adhered to the cognitive structure of the students. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Altıncı sınıf tr
dc.subject Bilgi farkındalığı tr
dc.subject Dört aşamalı test tr
dc.subject Hücre tr
dc.subject Kavram yanılgısı tr
dc.subject Four tier test tr
dc.subject Knowledge awareness tr
dc.subject Misconception tr
dc.subject Sixth grade tr
dc.subject The cell tr
dc.title Altıncı sınıf öğrencilerinin hücre konusundaki bilgi farkındalıkları ile kavram yanılgılarının dört aşamalı test ile belirlenmesi tr
dc.title.alternative Determination of the knowledge awareness and misconceptions of sixth grade students about the cell with four tier test tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Gazi Ortaokulu, Buca, tr
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, tr
dc.identifier.endpage 225 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 199 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account