Adiyaman University Repository

Duyuşsal alan özelliklerinin öğretmenlerin seçilme ve atanma sürecinde değerlendirmeye alınma düzeyi

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldırım, Kamil
dc.contributor.author Duru, Murat
dc.contributor.author Yaşar, Ömer
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:52:39Z
dc.date.available 2020-06-26T11:52:39Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/274
dc.description.abstract Nitel araştırma deseninde doküman analizi tekniği ile gerçekleştirilen bu çalışmada öğretmenlerin sahip olması gereken duyuşsal niteliklerin mevcut seçme ve atama modelinde değerlendirmeye alınma düzeyi ortaya konulmaktadır. Kasıtlı örnekleme yöntemi ile belirlenen MEB ÖMGY ve MEB Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği temel referans dokümanlarını oluşturmuştur. Ayrıca mevcut modelin değerlendirilmesinde, insan kaynakları yönetimi ve öğretmenleri seçme ve atama süreçleri temel alınarak belirlenen kriterler dizgesi kullanılmıştır. Çalışma sonunda duyuşsal niteliklerin çok az bir kısmının dikkate alındığı, alınanların ise uygun ölçme teknikleriyle ölçülemediği belirlenmiştir. Seçme ve atama kriterleri açısından mevcut uygulamanın denetim kriterini büyük ölçüde sağladığı fakat aşamalılık, işlevsellik ve çoklu bakış kriterlerini kısmen karşıladığı; bütünsellik, yansızlık, kullanışlılık boyutlarını ise çok az karşıladığı sonucuna ulaşılmıştır. Mevcut modelin belirlenen zayıflıkları giderecek şekilde yeniden düzenlenmesi önerilmektedir. tr
dc.description.abstract This study was conducted using the document analysis technique in qualitative research pattern and aimed to reveal the extent to which affective characteristics that teachers must have are considered in the current selection and appointment model. MEB, OMGY and MEB Appointment and Designation Regulations, which were determined using purposive sampling, were the basic reference documents. In addition, a range of criteria, which were determined based on human resource management and the process of selection and appointment of teachers, was used in the evaluation of the current model. The results of the study revealed that very few affective characteristics were taken into consideration and even the ones which were considered in the evaluation process could not be measured with appropriate assessment techniques. It was concluded that the current practice mostly meets the audit criteria in terms of selection and appointment, but it partially meets progressivity, functionality and multiple perspectives criteria and it poorly meets integrity, impartiality, and practicality criteria. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Duyuşsal özellikler tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Seçme ve atama tr
dc.subject Model tr
dc.subject Affective characteristics tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Selection and appointment tr
dc.subject Model tr
dc.title Duyuşsal alan özelliklerinin öğretmenlerin seçilme ve atanma sürecinde değerlendirmeye alınma düzeyi tr
dc.title.alternative The extent to which affective domain characteristics are taken into consideration in the teacher selection and appointment process tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 126752 tr
dc.contributor.department Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 40 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 20 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account