Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Duygu
dc.contributor.author Özçakır, Bilal
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:49:01Z
dc.date.available 2020-06-26T11:49:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/272
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla kesirler konusunu öğrenen beşinci sınıf öğrencilerinin başarıları ve matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimlerin incelenmesidir. Bu çalışmaya Marmaris – Muğla’da bir ortaokulda öğrenim gören 60 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grupsuz ön test – son test deneysel yönteme göre bu çalışma tasarlanmıştır. Çalışma süresince öğrenciler kesir kazanımlarına yönelik hazırlanan artırılmış gerçeklik etkinliklerine katılmıştır. Çalışma kapsamında öğrencilere kesirle ilgili başarı testi olarak MEB tarafından sunulan beşinci sınıflara yönelik 4. kazanım kavrama testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimi gözlemlemek adına Aşkar (1986) tarafından geliştirilen Matematik tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın verileri ortalama, standart sapma bağımlı örneklem t testi ve bağımsız örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin bulgular hem cinsiyet bazında hem de genel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda beşinci sınıf öğrencilerinin başarı testinin ön test ve son test uygulamalarındaki puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında da ön test ve son test uygulamaları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet bazında çalışma öncesinde erkek öğrencilerin tutumları kızlara göre daha olumluyken çalışma sonrasında cinsiyet bazında tutumlarda anlamlı bir fark oluşmadığı ve olumlu tutumların erkek ve kız öğrenciler bazında dengelendiği görülmüştür. tr
dc.description.abstract In the scope of the study, augmented reality activities for the fifth-grade mathematics were designed and administrated with students during mathematics lesson. Sixty, fifth grade, students from a middle school in Marmaris - Muğla participated to this study. This study was designed as pretest - posttest experimental research method without control group. An achievement test about fractions was applied as pre-test and post-test to students. In addition, Mathematics attitude scale developed by Aşkar (1986) was also administrated as pre-test and post-test to observe the change in attitudes of students towards mathematics. As a result of the study, it was found that there was a significant difference between the scores of the pre-test and the post-test application of the achievement test. The students' attitudes towards mathematics were also found to be significantly different between pre-test and post-test applications. Moreover, it was also observed that there was no significant difference in gender-based attitudes after the study while the positive attitudes of male students were more favorable than that of girls before the study, and that positive attitudes were balanced among male and female students during this study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Artırılmış gerçeklik tr
dc.subject Kesirlerin öğretimi tr
dc.subject Matematik başarısı tr
dc.subject Matematiğe yönelik tutum tr
dc.subject Augmented reality tr
dc.subject Teaching of fractions tr
dc.subject Mathematics achievement tr
dc.subject Attitude towards mathematics tr
dc.title Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi tr
dc.title.alternative An analysis of the effects of augmented reality activities in teaching fractions on 5th grade students’ math achievement and attitudes tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 32349 tr
dc.contributor.department Özel Marmaris Çağdaş Bilim Koleji, Muğla tr
dc.contributor.department Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 41 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 21 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster