Bu çalışmanın amacı artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla kesirler konusunu öğrenen beşinci sınıf öğrencilerinin başarıları ve matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimlerin incelenmesidir. Bu çalışmaya Marmaris – Muğla’da bir ortaokulda öğrenim gören 60 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grupsuz ön test – son test deneysel yönteme göre bu çalışma tasarlanmıştır. Çalışma süresince öğrenciler kesir kazanımlarına yönelik hazırlanan artırılmış gerçeklik etkinliklerine katılmıştır. Çalışma kapsamında öğrencilere kesirle ilgili başarı testi olarak MEB tarafından sunulan beşinci sınıflara yönelik 4. kazanım kavrama testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimi gözlemlemek adına Aşkar (1986) tarafından geliştirilen Matematik tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın verileri ortalama, standart sapma bağımlı örneklem t testi ve bağımsız örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin bulgular hem cinsiyet bazında hem de genel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda beşinci sınıf öğrencilerinin başarı testinin ön test ve son test uygulamalarındaki puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında da ön test ve son test uygulamaları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet bazında çalışma öncesinde erkek öğrencilerin tutumları kızlara göre daha olumluyken çalışma sonrasında cinsiyet bazında tutumlarda anlamlı bir fark oluşmadığı ve olumlu tutumların erkek ve kız öğrenciler bazında dengelendiği görülmüştür.
In the scope of the study, augmented reality activities for the fifth-grade mathematics were designed and administrated with students during mathematics lesson. Sixty, fifth grade, students from a middle school in Marmaris - Muğla participated to this study. This study was designed as pretest - posttest experimental research method without control group. An achievement test about fractions was applied as pre-test and post-test to students. In addition, Mathematics attitude scale developed by Aşkar (1986) was also administrated as pre-test and post-test to observe the change in attitudes of students towards mathematics. As a result of the study, it was found that there was a significant difference between the scores of the pre-test and the post-test application of the achievement test. The students' attitudes towards mathematics were also found to be significantly different between pre-test and post-test applications. Moreover, it was also observed that there was no significant difference in gender-based attitudes after the study while the positive attitudes of male students were more favorable than that of girls before the study, and that positive attitudes were balanced among male and female students during this study.